Nieuws

Betalen anno 2021: frictieloos, veilig en contactloos

Betalen anno 2021: frictieloos, veilig en contactloos
Datum: 1 juli 2021

Wanneer we terugkijken naar 2020 kunnen we zonder blikken of blozen zeggen dat we een vreemd jaar achter de rug hebben. De coronapandemie heeft in slechts één jaar tijd de manier waarop we werken en leven volledig veranderd. Van thuiszitten en virtuele events tot drive-thru's: we doen nu alles online en op afstand.

Contactloos betalen QR

Maar… ook de manier waarop we betalingen verrichten is veranderd. Én in het verlengde daarvan is de digitalisering van betaalproducten- en oplossingen ook versneld. Deze veranderingen zijn duidelijk zichtbaar in winkels, supermarkten en de horeca waar consumenten steeds meer contactloos betalen. Bij deze vorm van betalen hoef je niet bij elke aankoop een pincode in te voeren, maar scan je met jouw smartphone-camera een QR-code die wordt getoond op een tablet of handheld.

Contactloos betalen is populair en heeft zich in een korte tijd gepositioneerd als ‘een gevestigde’ manier van betalen naast het reeds ingeburgerde contactloos pinnen met een betaalpas of wearable. Ongeacht de sector waar ondernemingen in opereren, ís en blíjft deze manier van betalen in het betaallandschap van kracht omdat het veilig is en deze vorm van betalen steeds meer vertrouwen wint onder consumenten.

Contactloos betalen QR

Het gebruik van contactloos betalen blijft groeien

Dankzij nieuwe technieken ontstaan nieuwe betaalmethoden. Mede hierdoor is afgelopen jaar het aantal contactloze (QR) betalingen in Nederland gegroeid. En dat is ook te zien: veel winkels zijn ondertussen overtuigd van de voordelen van contactloos betalen. Consumenten rekenen sneller af en ondernemers voeren minder handelingen uit dan bij reguliere pinbetalingen.

Dat consumenten in Nederland steeds meer de voorkeur geven aan contactloos betalen is ook duidelijk te zien in de horeca. Sinds de start van de pandemie in 2020 is deze manier van betalen met 46 procent gegroeid . Ondernemers in onder andere de horecasector werden gedwongen te innoveren om de hoeveelheid fysiek contact tot een minimum te beperken. Dankzij de nieuw ontstane omstandigheden is contactloos betalen op de voorgrond gekomen en is het steeds meer verweven geraakt met smartphones en interactieve (touch)oplossingen zoals tablets en handhelds.

Veilig dineren bij TGI Fridays

Smartphones en tablets zijn niet meer weg te denken uit restaurants, bioscopen en winkels. Met deze interactieve (touch)oplossingen en apparaten vereenvoudigen, versnellen én verbeteren (horeca)ondernemers het bestelproces voor klanten. TGI Fridays kan erover meepraten. Door gebruik te maken van tablets en handhelds die bestellingen van gasten snel en gemakkelijk opnemen, creëert het restaurant een zo compleet mogelijke customer experience.

De Amerikaanse aanbieder van burgers, steaks, ribs en cocktails karakteriseert zich door het ‘casual dining’-concept. Bij TGI Fridays kan je casual dineren en staat de beleving centraal. De bediening neemt met een tablet persoonlijk de drankjes op bij binnenkomst. Bestellingen worden efficiënt opgenomen en verwerkt via Tabletmenukaart.nl, marktleider op het gebied van digitale menukaarten. Met deze menukaart kunnen gasten zowel hun gerechten en dranken bestellen als hun bestelling afrekenen.

Mogen wij de rekening?

In fysieke winkels staat de klantbeleving altijd centraal. Tegelijkertijd is het belangrijk om het serviceniveau altijd hoog te houden. En dat serviceniveau hoog houden, is vooral moeilijk op drukkere momenten. QR-codes kunnen juist op die drukkere momenten niet alleen het bestelproces, maar ook het betaalproces versnellen en vergemakkelijken.

Hoe dat in z’n werk gaat bij TGI Fridays? Wanneer de klant aangeeft te willen betalen, rekent hij gemakkelijk af door de dynamische QR-code van PAY. te scannen met een smartphone-camera die getoond wordt op het afrekenvenster van de Tabletmenukaart. Daar kan de klant afrekenen via iDEAL, maar ook met Apple Pay of Google Pay. Nadat de klant heeft betaald, komt hij terecht op een pagina die horecaondernemers in een conversiemoment kunnen veranderen. Met deze pagina kunnen ze klanten enthousiasmeren om een account aan te maken of klanten aansporen om zich aan te melden voor een nieuwsbrief of eventuele loyaltyprogramma’s.

logo PAY.

PAY. voor jouw onderneming

Of je een onderneming bent in de horeca-, leisure- of retailsector: PAY. is er voor iedereen. Als Payment Service Provider hebben wij als doel om ondernemers volledig te ontzorgen op het gebied van online en offline betalingen. Dit doen wij door te luisteren naar klantwensen, door te innoveren en door de beste (technische) ondersteuning te bieden.

Als full-service omnichannel Payment Service Provider bieden wij, behalve onze dynamische QR-oplossing, ook een breed scala aan betaalmethoden, aanvullende diensten en implementatie mogelijkheden. Voorbeelden hiervan zijn onder meer in-store (pin)betalingen, achteraf betaalmethoden, dynamische betaallinks en nog veel meer.

MEER WETEN OVER ONZE BETAALOPLOSSINGEN?

Neem voor meer informatie contact met ons op via sales@pay.nl of telefonisch via 088-88 666 66 en één van onze specialisten helpt je graag verder.

Laatste nieuws over PAY.

De ongekende mogelijkheden van internetbankieren in Europa
Lees meer
Een complete TGI Fridays customer experience dankzij de dynamische QR-oplossing van PAY. via Tabletmenukaart.nl
Lees meer
De opkomst van de QR betaling
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.