28 september 2017

Direct refunden van Bancontact betalingen

Een veel terugkerende vraag bij het supportteam van Pay.nl is hoe men een Bancontact betaling kan refunden. Vanwege technische beperkingen beschikten wij tot voor kort niet over de IBAN gegevens van de klant waardoor het noodzakelijk was om deze gegevens op te vragen bij de klant.

Onlangs kregen we van onze verstrekker te horen dat de technische beperkingen tot het verleden behoren. Wij zijn daarop vrijwel direct begonnen met de implementatie om een directe refund van een Bancontact transactie mogelijk te maken. Vanaf vandaag hebben we deze feature live gezet!

 

Hoe refund ik een betaling?

Het refunden van een Bancontact betaling is heel eenvoudig. Via het Admin Panel zoekt u de betreffende transacties op via uw Dashboard of via het Transactieoverzicht. Klik vervolgens op het groene-pijl icoon. In de popup die wordt geopend selecteert u 'Bancontact' als terugboekingsmethode en voert u het te crediteren bedrag in voorzien van een omschrijving.

refund-bancontact

 

Refund API

Maakt u gebruik van onze refund API? Dan kunt u een Bancontact terugbetaling initiëren door enkel het orderId mee te geven aan de API Refund::transaction.

Registreer je nu en ontdek direct de voordelen van Pay.
Regel direct al je online and in-store betalingen.
pay-dashboard-laptop
Ontvang al binnen 15 minuten betalingen via Pay.’s alles-in-één betaalplatform.
Alle betaalinformatie op een platform: online, in-store en omnichannel. 

Bied je klant de beste en continue service met 99,9% uptime garantie.