Wat Pay.nl in 2015 vanzelfsprekend maakte

Door Kelvin Huizing op 15 januari 2016

2016 is alweer in volle gang, de decemberdrukte is voorbij en het nieuwe jaar motiveert ons om weer op zoek te gaan naar de beste innovaties! Waar er deze periode veel vooruit wordt gekeken en aan trendforecasting wordt gedaan, vinden we het bij Pay.nl ook een mooie gelegenheid om terug te blikken op 2015. Daarom delen we onze hoogtepunten met u en lichten we een tipje van de sluier van de veelbelovende innovaties die u als merchant van Pay.nl kunt verwachten in 2016.

2015

Nieuwe betaalmethoden

De digitale wereld is constant in ontwikkeling. Dagelijks worden er nieuwe innovaties geïntroduceerd. Dat hebben we ook gemerkt binnen de betaalmethoden; afgelopen jaar zijn er tal van nieuwe (online) betaalmethoden bijgekomen. Pay.nl biedt u als merchant graag ruime keuzevrijheid en daarom streven we ernaar om ons aanbod betaalmethoden zo compleet mogelijk te houden. In 2015 hebben we bijvoorbeeld een tweede optie voor achteraf betalen toegevoegd: Billink. Ook hebben we ons aanbod creditcards en cadeaukaarten flink uitgebreid.

Uptime

We beseffen heel goed dat uw succes als e-commerce ondernemer deels afhankelijk is van online systemen zoals de betaaloplossingen. Daarom doen we er alles aan om onze technologie stabiel en betrouwbaar in te richten. Onze systemen zijn rendundant uitgevoerd, wat betekent dat wanneer er een probleem optreedt in het netwerk, we direct kunnen overschakelen op een backup netwerk. Het resultaat daarvan mag er zijn: 2015 is het zesde jaar op rij dat Pay.nl niet down is geweest!

Servicelevel

Als ondernemer heeft u waarschijnlijk geen 9-tot-5-mentaleit. De zaken gaan gewoon door; dat merkten we aan het grote aantal vragen dat onze supportafdeling ook buiten kantoortijden ontving. Dat heeft ons doen besluiten om de openingstijden van de support te verruimen. Sinds februari is onze support op maandag tot en met donderdag tot 22:00 uur geopend. Dit draagt bij aan het hoge servicelevel waar Pay.nl om bekend staat.

Brand refreshment

Naast alle technische features en verbeteringen, heeft Pay.nl ook aan de buitenkant enige verandering ondergaan. We hebben in 2015 een nieuwe website gekregen, die gedurende het jaar nog verder is aangepast en geoptimaliseerd om de gebruiksvriendelijkheid voorop te stellen. Vanzelfsprekend groeien we mee met het digitale tijdperk en daarom hebben we ook onze uitstraling opgefrist en geprofessionaliseerd. Pay.nl heeft de transitie gemaakt naar een modernere en meer volwassen uitstraling met een opgefriste huisstijl en bijbehorende brand video.

Nieuwe plugins & hosted solution partners

Om zo veel mogelijk webshopeigenaren te laten profiteren van de vanzelfsprekendheden van Pay.nl, zijn we altijd op zoek naar samenwerkingen met interessante partners. Zo hebben we afgelopen jaar verschillende kant-en-klare plugins en koppelingen ontwikkeld. Hiermee kunnen de betaaloplossingen van Pay.nl met een paar klikken geïntegreerd worden in verschillende e-commerce systemen, waaronder Shoptrader, SEOshop, Prestashop Cloud en nopCommerce.

Nieuwe features

Het team van developers heeft afgelopen jaar niet stil gezeten. We zijn altijd op zoek naar ontwikkelingen die eraan bijdragen om uw online betalingen nóg sneller, simpeler en gebruiksvriendelijker te verwerken. Dat hebben we dit jaar gedaan met onder andere de Second Chance module, waarbij afgebroken bestellingen alsnog kunnen worden voltooid. Kort geleden hebben we nog zo’n innovatieve feature geïntroduceerd: het iDEAL Backup Plan. Hiermee hoeft u nooit meer omzet mis te lopen tijdens een storing bij iDEAL. De beste toevoeging aan het Pay.nl Admin Panel van afgelopen jaar? Dat is het Dashboard. Op deze heldere overzichtspagina heeft u één oogopslag inzicht in al uw recente betaalinformatie.

Al deze mooie hoogtepunten motiveren ons om ook in 2016 weer te streven naar de beste innovaties. Daarom lichten we nu alvast een tipje van de sluier van de veelbelovende ontwikkelingen die voor 2016 in het verschiet liggen.

2016

Nieuwe Betaalmethoden

Uiteraard verwachten we ook in 2016 weer vele nieuwe betaalmethoden aan ons aanbod toe te voegen. We houden innovaties en ontwikkelingen nauwlettend in de gaten, zodat we meteen kunnen inspelen op nieuwe trends en betaalmethoden.

Herhaalbetalingen

Op dit moment biedt Pay.nl al de mogelijkheid om herhaalbetalingen te laten plaatsvinden, bijvoorbeeld voor abonnementen of andere terugkerende betalingen. Echter, wij denken dat we het herhaalbetalingsproces nog beter en gebruiksvriendelijker voor onze merchants kunnen inrichten. Ook willen we hier meer mogelijkheden voor aanbieden; naast incasso en creditcard bijvoorbeeld ook via PayPal.

Nieuwe plugins

Pay.nl beschikt al over een ruim aanbod met kant-en-klare plugins voor diverse populaire e-commerce systemen. We verwachten dat we, net als afgelopen jaar, ook in dit jaar weer vele nieuwe standaard plugins gaan ontwikkelen. De eerste week van 2016 begonnen we met een veelbelovende primeur van de Magento 2 plugin. Daarnaast zit er een plugin in de pijplijn voor Shopify; een systeem dat zich toespitst op verkoop via social mediakanalen.

Pay.nl kijkt zeer tevreden terug op een mooi en innoverend jaar. We wensen al onze merchants een succesvol 2016 en we hopen dat wij daar met onze vanzelfsprekende betaaloplossingen aan mogen bijdragen!

Kelvin Huizing

Kelvin is support manager bij Pay.nl
Deel dit artikel