Nieuws

Exclusief via PAY: bied ook in3 gespreid betalen aan in jouw fysieke winkel met in3 in-store!

Bied in3 in-store aan in jouw fysieke winkel!
Datum: 31 januari 2022

In samenwerking met PAY. kunnen merchants binnenkort in3 ook in de fysieke winkel aanbieden. Voorheen kon in3 enkel online als betaalmethode worden gebruikt voor het doen van aankopen. ''In de Nederlandse winkelstraat is dit echt een primeur! Fysiek betalen in 3 delen zonder rente is nog nooit eerder voorgekomen'' vult Mark Philips, Marketing Manager bij in3 aan.

Logo in3

Niet te stoppen: de populariteit van buy now and pay later
Sinds de introductie zijn 'buy now and pay later' betaaloplossingen niet meer weg te denken in het betaalgedrag van consumenten. Met slecht één klik bestellingen plaatsen, ze binnen no time thuis afgeleverd krijgen en er pas later voor hoeven betalen, wie wil dat niet? Uit onderzoek van in3 blijkt dat 42% van de Nederlandse consumenten al eens online een aankoop in delen heeft betaald. Daarnaast heeft maar liefst 58% aangegeven een gespreid betaalmethode te willen gebruiken als deze beschikbaar is in de (web)shop.

Over in3 gespreid betalen

In3 is in Nederland de eerste gespreid betaalmethode zonder rente. Door deze betaalmethode aan te bieden, kunnen consumenten online aankopen in drie gelijke delen betalen binnen 60 dagen, zonder rente én BKR-registratie. In ruim 1.500 webshops in met name de categorie home & living, elektronica en mobiliteit kunnen consumenten betalen met in3. De betaaloplossing is erg populair bij duurdere aankopen. Ook voor merchants is in3 een aantrekkelijke betaalmethode. In3 draagt het risico voor eventuele wanbetalers volledig waardoor de merchant een iets hogere commissie betaalt dan bij een transactie. ''Daar staat wel tegenover dat merchants gegarandeerd worden uitbetaald en dat de gemiddelde orderwaarde met in3 tot wel 30% stijgt'' vult Mark aan.

De betaalmethode werd als eerste via PAY. aangeboden aan merchants. Joost Janssens, Business & Partner Alliance bij PAY: ''Toen een van de founders van in3 met het idee voor in3 kwam, hebben we regelmatig met elkaar om de tafel gezeten om te kijken hoe PAY. en in3 samen de betaaloptie in de markt konden zetten. Omdat we vanaf het begin enorm in het concept geloofden is PAY. lange tijd de exclusieve PSP geweest waar in3 als betaaloptie beschikbaar was.''

Instore_In3.png

In3 introduceert in3 in-store!

De payments sector staat erom bekend dat deze onderhevig is aan verandering. Dit komt niet alleen door veranderend consumenten betaalgedrag en regelgeving, maar ook door technologische ontwikkelingen. Om voorop te blijven lopen in de nieuwste ontwikkelingen binnen de sector, heeft PAY. de handen ineengeslagen met StoreKeeper. Dankzij deze samenwerking bieden PAY. en StoreKeeper als eerste in Nederland in3 in-store aan in de fysieke winkel.

In3 in-store werkt als volgt:

  1. Bij het afrekenen in de winkel, toont de klant een QR-code in de in3 app die de kassamedewerker scant met behulp van het kassasysteem.
  2. Vervolgens betaalt de klant direct het eerste deel van de termijnbetaling via iDEAL.
  3. Voor de tweede en derde termijnbetaling ontvangt de klant melding van in3 wanneer de termijnbetalingen moeten worden voldaan.
CCO van PAY, Menne Mennes: PAY. gelooft in de kracht van samenwerkingen met ecosysteempartners om innovatieve betaaloplossingen te creëren. In3 is een toonaangevende speler in de wereld van termijnbetalingen, dus we ontwikkelen deze oplossing graag samen verder.

In3 in-store bij BredAqua

In3 in-store wordt als eerste uitgerold bij BredAqua, een gezamenlijke klant van PAY. en StoreKeeper. Op korte termijn zullen meerdere klanten van Storekeeper en PAY. in3 kunnen aanbieden. BredAqua is de grootste vijver en aquarium specialist van de Benelux met een webshop en fysieke winkel. Vanaf februari dit jaar hebben klanten van BredAqua in de fysieke winkel de mogelijkheid om te betalen met in3 in-store. Wilfred Huijsmans, directeur van BredAqua: ''In3 zal de conversie in onze fysieke winkel en webshop een extra boost geven! Door klanten te informeren dat ze aquaria ook in de winkel gespreid kunnen betalen via de app van in3, verlagen we de koopdrempel en verhogen we de conversie in de winkel. Iedere klant heeft een voorkeur voor een bepaalde betaalmethode. Met in3 vergroten we die voorkeur. En hoe meer voorkeur, hoe meer tevreden klanten in onze fysieke winkel afrekenen.''

Ook in3’s CEO Hans Langenhuizen is erg verheugd met deze innovatie: ''Wij krijgen vanuit diverse branches veel vraag of onze betaaloplossing ook in fysieke winkels te gebruiken is. Tot op heden was dat niet mogelijk en we zijn dan ook erg blij met de samenwerking die we hebben opgezet met PAY. en Storekeeper om dit mogelijk te maken. Het plan is om dit jaar een landelijke spreiding te hebben met winkels waar je met in3 kunt betalen.''

Meer weten over in3 in-store?

Met de enorme groei die in3 heeft gemaakt in de afgelopen jaren, is de betaalmethode onmisbaar geworden. Wil je in3 in-store als betaalmethode ook integreren in jouw fysieke winkel? Neem contact met ons op via sales@pay.nl of telefonisch via 088-88 666 66 en één van onze sales specialisten helpt jou graag verder!
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.