Grip op uw transacties: Klantgegevens en orderdata toevoegen aan betalingen

Door Joost Janssens op 10 september 2015

Het Admin Panel van Pay.nl zit boordevol unieke features die het ondernemen voor u een stuk makkelijker maken. In deze blogpost behandelen we een van deze features die er niet alleen voor zorgt dat u altijd en overal over de correcte gevens van een order beschikt, maar die daarnaast ook de veiligheid bevordert en helpt fraude te voorkomen. Deze gratis feature is in elk pakket beschikbaar.

Het toevoegen van klantdata en ordergegevens zorgt voor meer overzicht, én u houdt zicht op afwijkende transacties.

?

Klant- en orderdata altijd bij de hand

Wanneer u een betaling binnen krijgt via Pay.nl zijn er een aantal manieren waarop we u op de hoogte kunnen stellen. Een van de handigste manieren hiervan is de Pay.nl smartphone app voor iPhone en Android. Binnen de app kunt u voor elke binnenkomende betaling zien welke artikelen er besteld zijn, wat het leveringsadres is en zelfs rechtstreeks contact opnemen per mail of telefoon. Is een artikel niet meer leverbaar? Dan kunt u direct (een deel) van de order refunden.

Fraude voorkomen

Een ander bijkomend voordeel van het toevoegen van deze gegevens is dat u eerder verdachte transacties kunt herkennen. Wanneer u twijfelt over de legitimiteit van een order kunt u bijvoorbeeld bij een Creditcardtransactie in een oogopslag zien of het leveringsadres afwijkt van het factuuradres, en vanuit het Dashboard direct de bijbehorende adressen googlen.

Standaard in alle Plugins

Wanneer u AfterPay of een andere achteraf betaalmogelijkheid als betaalmethode wilt gebruiken, is het meezenden van klantgegevens en orderdata verplicht. Daarom is dit in onze kant-en-klare plugins standaard ingesteld. In enkele plugins is dit echter als optie ingebouwd en dient u dit eventueel zelf in te schakelen. Raadpleeg de handleiding of neem contact op met ons technisch team voor meer informatie via onze chat of door te bellen naar 088-8866622.

Eenvoudig meesturen via de API

Het toevoegen van deze data via uw eigen implementatie is zeer eenvoudig. Via een aantal extra optionele subparameters in de Transaction:start API kunnen deze extra gegevens toegevoegd worden. Zo kunnen via de parameter $enduser zaken als factuuradres, leveringsadres en contactgegevens in een array meegezonden worden. Met de subparameter $saledata kunnen naast de factuurdatum en de bezorgdatum ook productgevens meegezonden worden.

Klantgegevens en orderdata worden getoond in:

Joost Janssens

Joost is Alliance Manager bij Pay.nl, gespecialiseerd oplossingen voor Split Payments en Achteraf Betalen.
Deel dit artikel