iDIN

Hét online identificatiemiddel

iDIN, hét online identificatiemiddel

iDIN (iDentificeren) is ontwikkeld door banken voor consumenten. Met iDIN kunnen consumenten hun identiteit bevestigen. Met deze dienst kan je extra service aanbieden zonder de veiligheid of privacy van jouw klanten in gevaar te brengen. Via PAY. kan je iDIN gebruiken voor online (leeftijd)identificatie.

iDIN_logo.png

De voordelen van iDIN

  • Veilig en direct
  • iDIN kan direct worden gebruikt in jouw webwinkel met de vertrouwde en veilige bank-inlogmethode van jouw klanten.
  • Conversieverhogend en efficiënt
  • Bij veel identificatiemethodes wordt vaak afgehaakt vanwege de vele tussenstappen. Bij iDIN zijn die stappen minimaal waardoor het proces efficiënter is en dit identificatiemiddel zelfs papieren processen kan vervangen.
  • Vermindert tijd, papier en mankracht
  • iDIN aanbieden in jouw webwinkel betekent een efficiencyslag in online identificeren met oog voor gebruikersgemak en de steeds strenger wordende veiligheids- en privacy eisen.
  • Beschermt tegen identiteitsfraude
  • iDIN beschermt jouw webwinkel tegen identiteitsfraude door middel van fraudemonitoring die wordt uitgevoerd door banken.
  • AVG compliant
  • De verificatiemethode voldoet aan de AVG (Algemene verordening gegevensbescherming). Hierdoor hebben klanten toegang tot hun persoonlijke gegevens in een betrouwbare en veilige omgeving.
iDIN_image01.jpg

Hoe werkt iDIN?

iDIN kan direct worden gebruikt, omdat de meeste Nederlandse banken het online identificatiemiddel al ondersteunen.

iDIN werkt volgens hetzelfde principe als iDEAL:

  • Bij het online identificeren, selecteert jouw klant iDIN als identificatiemethode en
    de bank waar hij een betaalrekening heeft.
  • Vervolgens kan via de bekende betaalroute worden ingelogd door middel van een (e-)identifier
    of de bankieren app.

De persoonlijke gegevens die jij van jouw klant wil ontvangen, wordt na deze login getoond in de iDIN-omgeving. Na akkoord voor het delen van deze informatie wordt het identificatieproces afgerond. Eenmalig inloggen via iDIN vereenvoudigt ook het inlogproces: toegangscodes en wachtwoorden zijn overbodig.

Beschikbaarheid

Het toevoegen van iDIN is mogelijk vanaf het Business pakket.

Kosten

Het toevoegen van iDIN is gratis, je betaalt enkel per identificatie/leeftijdscheck.

Meer informatie over onze pakketten of direct registreren?

xs Pioneer Niet beschikbaar
xs Professional Niet beschikbaar
xs Business Beschikbaar
xs Corporate Beschikbaar

meer features

Exact boekhoudmodule
Exact boekhoudmodule

Aflettermodule voor jouw Exact boekhoudprogramma

Direct starten
Direct starten

Na registratie kan je direct betalingen ontvangen

Customer support
Customer support

Vragen van jouw klanten tijdig beantwoord

24/7 storingsdienst
24/7 storingsdienst

Voor storingen zijn wij dag en nacht bereikbaar

PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.