Overboeking

De naam van deze betaalmethode zegt het al... bij de keuze voor overboeking regelt uw klant de betaling via bankoverschrijving. Wanneer uw klant kiest voor deze betaalwijze, ontvangt hij de betalingsinformatie direct op zijn scherm of per e-mail. Nadat de order is betaald, brengen wij u direct op de hoogte van de status zodat u de order kunt uitleveren. Wist u ook dat u door de komst van SEPA en IBAN met deze betaaloptie wereldwijd betalingen kunt ontvangen?

Betaalscherm overboeking
Betaalmethode Bankoverboeking

Hoe werkt het?

Wanneer uw klant kiest voor de betaalmethode overboeking, verwijzen wij hem direct en automatisch door naar ons betaalscherm. Op dit scherm ziet hij alle informatie die nodig is voor het betalen van de order. Wil uw klant de betaling op een later moment uitvoeren? Dan kan hij zijn e-mailadres achterlaten. Wij versturen dan automatisch een e-mail met beknopte informatie over de order en alles wat nodig is om de betaling te voldoen. De taal van die e-mail wordt afgestemd op de taalkeuze die uw klant instelt op het betaalscherm.

Europese overschrijving

Sinds de invoering van de SEPA standaard is de term 'Europese overschrijving' gelanceerd, ook wel SEPA overschrijving of Eurobetaling genoemd. Met de Europese overschrijving kan in heel Europa geld tussen euro-rekeningen overgeboekt worden. Dit wordt mogelijk gemaakt door de invoering van een uniform bankrekeningnummer, het iban nummer.

Voor u als merchant heeft dit als voordeel dat u snel en met zeer lage kosten betalingen kunt ontvangen uit 34 verschillende SEPA ondersteunende landen.

Overboeking voor uw webshop

Via het Pay.nl Administratie Paneel heeft u toegang tot diverse standaard plugins en handige handleidingen voor de installatie van onze betaaloplossingen. Overboeking (of bank transfer) is bij ons in elke standaard plugin verwerkt, zodat u de installatie eenvoudig en snel kunt regelen. In ons Paneel kunt u zelf aangeven welke van onze betaalopties u wilt aanbieden.

Na betaling direct op de hoogte

Wanneer u overboeking via Pay.nl in uw webshop integreert, wordt u direct op de hoogte gebracht van de status van een betaling. In het Administratie Paneel kunt u namelijk kiezen voor een notificatie bij een geslaagde transactie. Zodra uw klant het bedrag heeft overgeboekt (op basis van het juiste betalingskenmerk) wordt de status automatisch bijgewerkt en brengen wij u meteen op de hoogte.

Het is bij een betaling via overboeking altijd belangrijk dat uw klant de informatie juist overneemt. Stel dat het betalingskenmerk niet volledig of juist wordt ingevuld, dan kan dat vertraging opleveren. Natuurlijk lichten we dit ook aan uw klant toe en staan we paraat als er hulp nodig is!

Wat als de klant een foutief bedrag aan overboekt?

Indien de klant meer of minder aan u overmaakt dan de transactie die gevonden wordt op basis van de acceptcode, dan kunnen wij deze order niet koppelen. Het kan namelijk zijn dat uw order systeem dan automatisch de order gaat verzenden zonder dat u dit wilt.

Wij schrijven deze betaling separaat bij in uw statistieken en behandelen deze volledig los van de rest van uw systeem. U ontvangt geen exchange, maar wel een e-mail ter notificatie. U kunt zelf bepalen of u een extra transactie aanmaakt om de rest van de order te betalen, of bij een hogere betaling een deel van de order terug te storten.

TIP: 'Een betaling vanuit het buitenland kan door de bank van uw klant extra worden belast. Dit betekent meestal dat uw klant wel het originele bedrag heeft overgemaakt, maar dat zijn bank hiervoor bijvoorbeeld 5 euro minder overmaakt, ter dekking van eigen kosten".

Hoe lang duurt een overboeking?

Gemiddeld duurt het tussen 1 a 3 dagen voordat een overboeking door ons verwerkt is. In geval van een niet gevonden betaling kan het 3 dagen langer duren voordat wij de betaling hebben onderzocht en zo mogelijk hebben kunnen matchen.

Een betaling van buiten de EU kan langer duren. Wij raden u aan om rekening te houden met 5 dagen verwerkingstijd voor betalingen buiten het SEPA gebied.

Wat als een betaling echt niet gevonden wordt?

Indien wij de betaling niet kunnen matchen, de eindgebruiker geen contact met ons opneemt en wij deze ook niet kunnen bereiken dan wordt de betaling teruggestort naar de rekening van herkomst. Indien dit ook niet lukt wordt de betaling in quarantaine geplaatst totdat de consument contact met ons opneemt.

De voordelen op een rij
 
  • Vertrouwd via de eigen bankomgeving
  • Zodra betaling is geslaagd 100% gegarandeerd
  • Terugbetalen in één druk op de knop
  • Bruikbaar in alle landen die SEPA ondersteunen
  • Zowel voor de zakelijke als particuliere klant
  • U ontvangt een melding van Pay.nl als de betaling binnen is
  • Voordeling transactie tarieven
Overboeking tarieven
 
XS - Pioneer PIONEER 0,39
S - Professional PROFESSIONAL 0,35
M - Business BUSINESS 0,33
L - Corporate CORPORATE 0,32