Overboeking

Bankbetalingen ontvangen uit 34 verschillende landen

Overboeking

De naam van deze betaalmethode zegt het al... bij de keuze voor overboeking regelt jouw klant de betaling via bankoverschrijving. Wanneer jouw klant kiest voor deze betaalwijze, ontvangt hij de betalingsinformatie direct op zijn scherm of per e-mail. Nadat de order is betaald, brengen wij jou direct op de hoogte van de status zodat je de order kan uitleveren. Wist je ook dat je door de komst van SEPA en IBAN met deze betaaloptie wereldwijd betalingen kan ontvangen?

Betaalscherm overboeking

Betaalmethode Bankoverboeking

Hoe werkt het?

Wanneer jouw klant kiest voor de betaalmethode overboeking, verwijzen wij hem direct en automatisch door naar ons betaalscherm. Op dit scherm ziet hij alle informatie die nodig is voor het betalen van de order. Wil jouw klant de betaling op een later moment uitvoeren? Dan kan hij zijn e-mailadres achterlaten. Wij versturen dan automatisch een e-mail met beknopte informatie over de order en alles wat nodig is om de betaling te voldoen. De taal van die e-mail wordt afgestemd op de taalkeuze die jouw klant instelt op het betaalscherm.

Europese overschrijving

Sinds de invoering van de SEPA standaard is de term 'Europese overschrijving' gelanceerd, ook wel SEPA overschrijving of Eurobetaling genoemd. Met de Europese overschrijving kan in heel Europa geld tussen euro-rekeningen overgeboekt worden. Dit wordt mogelijk gemaakt door de invoering van een uniform bankrekeningnummer, het IBAN nummer.

Voor jou als merchant heeft dit als voordeel dat je snel en met zeer lage kosten betalingen kan ontvangen uit 34 verschillende SEPA ondersteunende landen.

Overboeking voor jouw webshop

Via het PAY. Admin Panel heb je  toegang tot diverse standaard plugins en handige handleidingen voor de installatie van onze betaaloplossingen. Overboeking (of bank transfer) is bij ons in elke standaard plugin verwerkt, zodat je de installatie eenvoudig en snel kan regelen. In ons Admin Panel kan je  zelf aangeven welke van onze betaalopties je wil aanbieden.

Na betaling direct op de hoogte

Wanneer je deze betaalmethode via PAY. in jouw webshop integreert, wordt je direct op de hoogte gebracht van de status van een betaling. In het Admin Panel kan je namelijk kiezen voor een notificatie bij een geslaagde transactie. Zodra jouw klant het bedrag heeft overgeboekt (op basis van het juiste betalingskenmerk) wordt de status automatisch bijgewerkt en brengen wij jou meteen op de hoogte.

Het is bij een betaling via overboeking altijd belangrijk dat jouw klant de informatie juist overneemt. Stel dat het betalingskenmerk niet volledig of juist wordt ingevuld, dan kan dat vertraging opleveren. Natuurlijk lichten we dit ook aan jouw klant toe en staan we paraat als er hulp nodig is!

Wat als de klant een foutief bedrag aan jou overboekt?

Indien de klant meer of minder aan jou overmaakt dan de transactie die gevonden wordt op basis van de acceptcode, dan kunnen wij deze order niet koppelen. Het kan namelijk zijn dat jouw ordersysteem dan automatisch de order gaat verzenden zonder dat je dit wil.

Wij schrijven deze betaling separaat bij in jouw statistieken en behandelen deze volledig los van de rest van jouw systeem. Je ontvangt geen exchange, maar wel een e-mail ter notificatie. Je kan zelf bepalen of je een extra transactie aanmaakt om de rest van de order te betalen of bij een hogere betaling een deel van de order terug te storten.

TIP: Een betaling vanuit het buitenland kan door de bank van jouw klant extra worden belast. Dit betekent meestal dat jouw klant wel het originele bedrag heeft overgemaakt, maar dat zijn bank hiervoor bijvoorbeeld 5 euro minder overmaakt, ter dekking van de eigen kosten.

Hoe lang duurt een overboeking?

Gemiddeld duurt het tussen 1 of 3 dagen voordat een overboeking door ons verwerkt is. In geval van een niet gevonden betaling kan het 3 dagen langer duren voordat wij de betaling hebben onderzocht en zo mogelijk hebben kunnen matchen.

Een betaling van buiten de EU kan langer duren. Wij raden jou aan om rekening te houden met 5 dagen verwerkingstijd voor betalingen buiten het SEPA gebied.

Wat als een betaling echt niet wordt gevonden ?

Indien wij de betaling niet kunnen matchen, de eindgebruiker geen contact met ons opneemt en wij deze ook niet kunnen bereiken dan wordt de betaling teruggestort naar de rekening van herkomst. Indien dit ook niet lukt, wordt de betaling in quarantaine geplaatst totdat de consument contact met ons opneemt.

De voordelen op een rij
  • Vertrouwd via de eigen bankomgeving
  • Zodra betaling is geslaagd 100% gegarandeerd
  • Terugbetalen in één druk op de knop
  • Bruikbaar in alle landen die SEPA ondersteunen
  • Zowel voor de zakelijke als particuliere klant
  • Je ontvangt een melding van PAY. als de betaling binnen is
  • Voordeling transactie tarieven

Overboeking tarieven

xs Pioneer Full service
xs Professional Full service
xs Business Full service
xs Corporate Full service

Beschikbaarheid

EU landen aangevuld met Noorwegen, IJsland, Liechtenstein, Zwitserland en Monaco

PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.