Nieuws

Klantcase Protest | Inspelen op betaalbehoeften voor continu succes

Protest speelt bij het realiseren van haar internationale doelstellingen moeiteloos in op de betaalbehoeften van haar klanten dankzij PAY.

logo-protest-en-pay_01.png

Protest is een fashion-georiënteerd sportswear merk van Nederlandse bodem. Het merk is opgericht in 1993 door een groep Nederlandse snowboarders. Protest is bedoeld voor iedere beginnende of professionele boarder, skiër of surfer die fun willen hebben op de piste of in het water.

Toegankelijke sportswear met een unieke uitstraling

Protest brengt twee keer per jaar een nieuwe collectie uit. Tijdens de zomercollectie worden trendy bikini’s en zwembroeken uitgebracht en tijdens het winterseizoen zijn er skibroeken en ski-jassen verkrijgbaar voor zowel dames als heren. Naast het gevarieerde aanbod aan sportkleding brengt Protest ieder seizoen ook een streetwearcollectie uit.

Als toonaangevend Nederlands sportswear merk ontwerpt Protest fashionable sportkleding voor een betaalbare prijs. Tom Luijten, senior E-commerce Manager bij Protest: ‘‘Naast onze goede prijs-kwaliteitverhouding onderscheiden we ons door de variërende en trendy collecties. In zowel onze zomer- als wintercollectie is er variatie in het design en de prints. Protest is echt voor iedereen!’’

Tom_foto_01.jpg

Inspelen op betaalbehoeften voor continu succes

Het internet is grenzeloos en daarom beperkt Protest haar webshop niet alleen tot de Nederlandse markt. Momenteel kunnen klanten uit 16 verschillende Europese landen hun aankopen doen in de online webshop.

De onderneming werkt hard verder om haar internationale online succes te verwezenlijken. De manier waarop klanten betalingen willen doen, speelt daar een belangrijke rol bij. Tom: ‘‘Ieder land kent andere betaalbehoeften. Daarom bekijken we per land welke betaalmethoden het beste aansluiten bij de klant. In het ene land betalen klanten liever via lokale betaalmethoden zoals in Polen met Przelewy24 terwijl in Duitsland de vraag naar overboekingen groot is. In andere landen wordt er weer een voorkeur gegeven aan betalingen via iDEAL, creditcards of achterafbetaalmethoden zoals Klarna.’’

PAY. ontzorgt ook bij internationaal ondernemen

In de wereld van e-commerce en online betalingen gelden er ook regels omtrent betaalmethoden. Wanneer een webshop online betaalmethoden wil toevoegen, is er een contract met een acquirer vereist. Dit is een financiële instelling die betalingen van creditcards en debitcards verwerkt.

Omdat de behoeften aan specifieke betaalmethoden per land aanzienlijk verschillen, is het voor Protest belangrijk om daar ook op internationaal niveau aan te voldoen. Met de geplande uitbreiding werd de onderneming geconfronteerd met een tekortkoming van haar vorige betaalprovider. ‘‘De Payment Service Provider waar we eerder mee samenwerkten, had allerlei losse contracten met verschillende acquirers die niet waren gebundeld tot één pakket. Met onze internationale doelstellingen is dat niet bepaald handig. Daarom zijn we erg blij met PAY,’’ aldus Tom. ‘‘Tel daar de no-nonsense mentaliteit en de korte communicatielijnen bij op: dit zijn dé ingrediënten voor een ideale samenwerking.’’

campagne-foto-protest_01.jpg

PAY. heeft een acquirerlicentie voor iDEAL en Bancontact. Dit stelt PAY. in staat om online betalingen voor deze betaalmethoden aan haar klanten rechtstreeks te innen en door te betalen, zonder een tussenpartij. Met als resultaat: een sneller, efficiënter en stabieler betaalproces voor ondernemers die bij PAY. zijn aangesloten. ‘‘En dat is een hele zorg minder met onze internationale doelstellingen’’ zegt Tom instemmend.

Werken met PAY. als betaalpartner is een verademing. PAY. is straightforward, flexibel en heeft kennis van zaken. Er zijn verschillende koppelingen en bestaande plugins beschikbaar. Daarnaast is PAY. altijd bereikbaar en ze komen met de beste directe oplossingen. Zo hadden we extra velden nodig in de clearingbestanden voor het automatisch afletteren van de facturen in ons ERP-systeem. Dit was ook met één belletje geregeld. Simpel, snel en met het gewenste resultaat: precies zoals het hoort.’’
campagne-foto-protest_02.jpg

Eindeloze kansen voor Protest met PAY.

Per e-commerce onderneming kan dé internationale succesformule verschillen. Toch is er een lijn te trekken wanneer het gaat om de retailbranche: speel in op verschillende betaalbehoeften en vergeet, naast je online webshop, niet de retailers en marketplaces uit het oog te verliezen.

En dat weet Protest maar al te goed. Volgens Tom kunnen online webshops en retailers niet zonder elkaar. ‘‘Wij hebben elkaar hard nodig om samen een breed en gevarieerd aanbod te bieden aan klanten. Daarbij is het van belang dat Protest op het juiste moment in de customer journey zichtbaar wordt en beschikbaar is.’’

Op de vraag of er nog mooie toekomstplannen zijn, antwoordt Tom: ‘‘De Verenigde Staten is een geweldig grote nieuwe markt dus er staan ons nog veel nieuwe kansen te wachten! Wij hebben er het volste vertrouwen in dat we samen met PAY. als onze Payment Service Provider de internationale doelstellingen moeiteloos zullen verwezenlijken.’’

MEER WETEN OVER ONZE BETAALOPLOSSINGEN?

Neem voor meer informatie contact met ons op via sales@pay.nl of telefonisch via 088-88 666 66 en één van onze specialisten helpt je graag verder.
Laatste nieuws over PAY. klantcases
Klantcase Maxima Kitchen Equipment | Veilige online betalingen boven alles
Lees meer
Klantcase Firm24 | Volledig focussen op het wegnemen van ondernemerszorgen bij startende ondernemers
Lees meer
Klantcase Dille & Kamille | Volledige ontzorging op het gebied van online en offline betalingen
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.