Partnercase Pay n Plan: voor het afhandelen van betalingen, reserveringen en administratie

Partnercase Pay n Plan: voor het afhandelen van betalingen, reserveringen en administratie

In april heeft Pay. een nieuwe rubriek geïntroduceerd genaamd ‘partner van de maand’. In deze rubriek delen wij inspirerende samenwerkingen met onze partners. Pay. wil op deze manier laten zien dat de wereld van online betalingen zich niet alleen beperkt tot betalingsverkeer, daarom licht Pay. met trots de partner van de maand juni uit: Pay n Plan!

logo paynplan

 

Pay n Plan is de alles-in-één software voor het afhandelen van betalingen, reserveringen en ledenadministratie. Het idee voor Pay n Plan is 9 jaar geleden ontstaan uit de behoefte om de planning van klanten volledig uit handen te nemen.

Via de app of de online website integratie kunnen consumenten gemakkelijk een afspraak inplannen bij klanten van Pay n Plan. Klanten die gebruikmaken van deze software zijn voornamelijk actief in de fitnessbranche, maar ondernemers uit andere sectoren zijn ook welkom. ‘‘Zolang je werkt met vaste blokken en je de planning en betaling wilt automatiseren, kan je altijd bij ons terecht!’’ zegt Wouter Bothoff, eigenaar van Pay n Plan.

 

Eerst alleen plannen, toen ook betalen

De software van Pay n Plan is gemakkelijk te integreren en kan volledig in eigen huisstijl worden opgemaakt. Ondanks dat het concept erg in de smaak viel bij Pay n Plan klanten, merkte Wouter al snel op dat er ook een andere behoefte om de hoek kwam kijken. Wouter: ‘‘We hadden door dat betalingen een pijnpunt vormden in vrijwel iedere onderneming die wij bedienden’’. Om ook op deze behoefte in te spelen en ondernemen nog makkelijker te maken, besloot Pay n Plan om een betaalmodule toe te voegen aan de software. Met deze betaalmodule kunnen aangesloten ondernemers, vanaf de eigen website klanten ook via iDEAL, PayPal, Bancontact, incasso, creditcard of pin laten betalen.

responsive-devices-1

Met de toegevoegde betaalmodule biedt Pay n Plan een unieke dienstverlening aan: de plan -én betaalprocessen zijn niet alleen geautomatiseerd, maar ook volledig op elkaar aangesloten. Wouter: ‘‘Aan het einde van de maand kan het bedrijf gemakkelijk alle facturen exporteren en invoeren in het boekhoudprogramma. Op die manier wordt administratie naar het minimum gereduceerd. En omdat wij werken met ‘eerst betalen, dan plannen’ hoeft de ondernemer dus ook niet meer achter zijn geld aan en kan hij zich volledig focussen op zijn business’’.

Wat we heel fijn vinden is dat Pay. áltijd met ons meedenkt. Wanneer er situaties ontstaan waarin bepaalde zaken moeten worden veranderd of worden geoptimaliseerd, passen zij moeiteloos het systeem of beleid aan. Met dank aan Pay. is ook onze customer support naar een hoger niveau getild. Als onze klanten problemen ondervinden, dan zijn wij het eerste aanspreekpunt. Mochten ook wij er even niet uitkomen, dan kunnen we contact opnemen met Pay. Gelukkig is dat geen probleem: de communicatie is niet alleen to-the-point, maar ook laagdrempelig wat we bij Pay n Plan als erg prettig ervaren.’’

Compleet met PAY.

Pay n Plan is ontwikkeld voor ondernemers en helpt bij het automatiseren van planningen en betalingen. De softwareleverancier is vooruitstrevend in de branche, denkt graag mee met haar klanten en biedt het liefst een zo compleet mogelijke dienstverlening aan. ‘‘Dat is niet altijd zo geweest,’’ bekent Wouter. ‘‘Voor het betaalstuk werkten we eerst met een andere Payment Service Provider waar de kosten voor onze klanten hoger lagen. Hierdoor konden we klanten, ondanks verschillende klachten, niet verder helpen. Daar baalden wij als klant-georiënteerd platform ontzettend van.’’

Met de regelmatigheid aan klachten besloot Pay n Plan dat zij ook graag de betalingen volledig geïntegreerd wil hebben in de Pay n Plan app. Wouter: ‘‘Tot onze opluchting en blijdschap is dit mogelijk bij onze huidige Payment Service Provider Pay. Niet alleen de kosten liggen lager, maar door de samenwerking met Pay. hoeven we klanten met vragen niet meer door te sturen naar de Payment Service Provider zelf. Pay n Plan kan haar klanten nu altijd als eerste aanspreekpunt te woord staan. Daarnaast hebben we overal inzage in en kunnen wij ook zelf wijzigingen doorgeven aan Pay. We vertrouwen het systeem van Pay. blindelings en dat is fijn ondernemen. Onze dienstverlening is nu écht compleet.’’

Pay n Plan en Pay. kennen een perfecte wisselingwerking. De systemen zijn stabiel, betrouwbaar en werken naadloos met elkaar samen. We zijn ook ontzettend blij met de koppeling, die werkt optimaal: we kunnen alles vanuit de app aansturen. Hierdoor hebben zowel onze klanten als wij de controle over wat er gebeurt.’’

De toekomst vraagt om automatisering

De all-in one software Pay n Plan is van alle markten thuis. Behalve optimaal debiteurenbeheer, een volledig geautomatiseerde administratie, een gemakkelijke integratie én een app heeft Pay n Plan nog meer in petto: ‘‘Dagelijks zijn we bij Pay n Plan druk in de weer met het aansluiten van klanten. Er zit veel handwerk in. Daarom willen we nu meer de focus leggen op automatisering voor onszelf, zodat we dezelfde support aan kunnen bieden aan klanten, maar dan sneller. Zo blijven we altijd bezig met het verbeteren van ons systeem”, aldus Wouter.

 

Partner van de maand

In april is Pay. begonnen elke maand een partner van de maand uit te lichten. Dit zullen wij doen om onze kennis op een breder gebied dan alleen betalingen met jullie te delen en daarnaast onze samenwerkingen met partners een boost te geven. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl.

partner van de maand badge