Klantcase MamaLoes: een vlekkeloze overstap naar Shopware 6 samen met Pay.

Klantcase MamaLoes: een vlekkeloze overstap naar Shopware 6 samen met Pay.

MamaLoes, de webshop voor babyartikelen, breidt haar online verkoopactiviteiten uit en heeft bij de overstap van Magento 1 de keuze gemaakt voor e-commerceplatform Shopware. Dankzij de jarenlange en krachtige samenwerking met Pay. én het feit dat Pay. Preferred Technology Partner voor Shopware 6 is, heeft MamaLoes ook bij deze overstap voor Pay. gekozen.

MamaLoes_logo

 

MamaLoes als marketplace

Voor de replatforming heeft MamaLoes ook nauw samenwerkt met online marketing en web development bureau ZEO. Als partner van Pay. heeft ZEO 52 maatwerk integraties gebouwd om de klantbeleving zo optimaal mogelijk te maken. Dankzij het snelle schakelen met de webbouwers van ZEO is de overstap naar het nieuwe platform vlekkeloos verlopen. Dat ook ZEO als Pay. de klantbeleving centraal stellen, is volledig in lijn met de toekomstplannen van Loes de Volder, oprichter van MamaLoes: "Het opzetten van een eigen marketplace is een belangrijke volgende stap. Maar dan wel een waarbij de klantbeleving centraal staat en waar onze klanten blij van worden."

Zeo_Shopware6

De webshop van MamaLoes draaide voorheen ook via het systeem van Pay, maar op Magento 1. "Wat erg goed beviel," geeft Loes aan. "En gedurende het traject waarin we anderhalf jaar nauw hebben samengewerkt voor de overstap was er vanaf het begin tot het eind goed contact en werd goede service en support verleent door Pay." Behalve dat Pay. een grote rol heeft gespeeld bij de overstap naar Shopware 6, maakt MamaLoes ook gebruik van de Pay. plugin. Ellen Cruickshank, Partner manager bij Pay. vult aan: "Onze plugin biedt flexibiliteit waar grote vraag naar is. Niet alleen qua templates maar ook wat betreft functionaliteiten in de check-out zoals (partial) refunds vanuit de backend van Shopware en uiteraard ál onze 50+ betaalmethoden, met daarin het breedste aanbod aan achteraf- en gespreid betaalmethoden."

Pay. ontzorgt MamaLoes op alle vlakken. Ze nemen veel werk uit handen en ze stellen ons altijd centraal als klant. En om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen, hebben wij behoefte aan een partij die ons tijd bespaart en dat is zonder twijfel Pay.

Service van het hoogste niveau

Door de efficiënte en proactieve communicatie tussen Pay. en de webbouwers van ZEO heeft MamaLoes geen omkijken gehad naar de implementatie van de check-out. Hierdoor kon MamaLoes zich richten op andere zaken zoals de frontend van de webshop.

Voor de officiële overgang die plaatsvond op 9 juni 2021 zijn meerdere meetings opgezet om een vlekkeloze livegang te garanderen. Dit werd gedaan met één van de Integratie Managers van Pay. waarbij gezamenlijk met MamaLoes testtransacties werden uitgevoerd. Daarnaast stond zowel de supportafdeling als de Partner Manager van Pay. op de dag van de livegang op stand-by om eventueel ondersteuning te bieden. Ellen: "Vanzelfsprekendheid staat centraal in onze aanpak. En dat geldt ook voor de manier waarop we communiceren en hoe de betalingen via ons systeem verlopen. Wij willen dat onze klant zich zorgeloos focust op het ondernemen. En Pay? Pay. doet de rest."

Hoe wij de samenwerking voorafgaand aan de officiële livegang met Shopware 6 hebben ervaren met Pay. als onze betaalpartner? Eén woord: vlekkeloos. Pay. schakelt snel en ze zijn efficiënt én proactief. Doordat Pay. de eigen techniek in-house ontwikkelt, worden bugs binnen no time opgelost.