Zoeken
Sluiten

Klantcase BredAqua: koopdrempel verlagen én conversies boosten met betaalmethode in3

Klantcase BredAqua: koopdrempel verlagen én conversies boosten met betaalmethode in3

BredAqua is de grootste vijver en aquarium specialist van de Benelux. Directeur Wilfred Huijsmans is één van de verantwoordelijke mensen achter het succes van de winkel. ''Het bedrijf bestaat al meer dan 20 jaar,'' vertelt hij. ''Zelf heb ik er 15 jaar gewerkt. Toen de voormalige eigenaren aangaven te willen stoppen met het bedrijf, heb ik een doorstart gemaakt op een andere locatie, in Breda. Bij deze frisse start hoorde uiteraard ook een nieuwe naam. Vandaar BredAqua (een samentrekking van 'Breda' en 'Aqua').''

bred-aqua_logo

 

 

Samenwerken creëert een volledige omnichannel customer experience

Het succes van BredAqua als dé specialist in aquarium- en vijver artikelen heeft de winkel te danken aan haar vakmanschap en het leveren van producten van de beste kwaliteit. ''We richten ons op het volledige concept, daar blinken we in uit''. Hiermee doelt Wilfred op de samenwerking met verschillende partners bij het aanbieden van een zo compleet mogelijke dienstverlening. Dit zijn niet alleen leveranciers en logistieke dienstverleners, maar ook betaalbedrijven en e-commerce platforms. Naast een fysieke winkel heeft BredAqua ook een webshop waar klanten aquarium- en vijverartikelen kunnen shoppen. Voor een veilige verwerking van online en offline betalingen maakt BredAqua gebruik van Pay. als betaalpartner en van StoreKeeper als een alles-in-één kassaoplossing.

De koppeling met Pay. is tot stand gekomen door de zoektocht naar een betaalpartner die het complete plaatje aanbiedt, dus in-store en online. Door de laagdrempelige en open manier van zaken doen en het brede aanbod van betaalmethoden is de keuze om een koppeling met Pay. te realiseren snel gemaakt!

StoreKeeper, de kassaoplossing voor jouw omnichannel strategie

StoreKeeper is een platform met geïntegreerde back office, kassa en webshop. William: ''Toen we StoreKeeper oprichtten, zagen wij dat payments een essentieel onderdeel uitmaakt van een goede omnichannel oplossing. En het platform van Pay. maakt ons platform completer! Ze verwerken álle betalingen op ons platform''.

 

store-keeper-1

 

Waarom de partijen bij elkaar zijn gekomen, mag wel duidelijk zijn. Door krachten te bundelen, zijn niet alleen het aantal merchantaanmeldingen toegenomen, maar zijn zowel Pay. als StoreKeeper zichtbaar vertegenwoordigd in verschillende (retail)doelgroepen. ''We werken samen met verschillende gezamenlijke klanten maar ook met (tuin)meubelzaken, electronicazaken, witgoed, beddenspeciaalzaken, juweliers… noem maar op,'' vertelt Joost Janssens, Business & Alliance Partner bij Pay. ''Eigenlijk alles in e-commerce waar het niet ongebruikelijk is om een hogere bonwaarde te hebben.''

Ik kom als partnermanager bij Pay. regelmatig in contact met SaaS-oplossingen en kassaleveranciers. Daarbij krijg je vaak een kijkje in de keuken van je partners. Daar zitten vaak mooie en innovatieve systemen bij, maar veel gevestigde namen hebben hun systemen opgebouwd als losse elementen of hebben features aangekocht door bijvoorbeeld overnames (en dit aan hun platform geknoopt). Storekeeper is degene die met zijn platform ‘omnichannel first’ heeft ontworpen.

Innoveren in een wereld die constant verandert

Om voorop te lopen in de wereld van e-commerce is het van belang om via verschillende online en offline verkoopkanalen verbinding te (blijven) maken met consumenten. Ook de coronapandemie en de huidige lockdown in Nederland spelen hier een rol in. Innovatieve manieren om producten aan consumenten te blijven verkopen, voeren de boventoon. Ook BredAqua ziet hier het belang van in en heeft daarom gekozen om gebruik te maken van de koppeling tussen Pay. en StoreKeeper. ''Werken met beide partijen verloopt soepel en is erg fijn,'' vertelt Wilfred. ''Alle betalingen die Pay. verwerkt, zijn geïntegreerd in één platform, namelijk dat van StoreKeeper. Hierdoor zie ik alles in één overzicht, erg fijn!''

 

 

Sinds kort hebben Pay. en StoreKeeper als eerste in Nederland de nieuwe betaaloplossing van in3 genaamd 'in3 in-store' op de markt uitgerold. ''En BredAqua is de eerste officiële klant hiervoor!'' vertelt Wilfred. ''Dankzij de koppeling kunnen onze klanten straks niet alleen online met in3 betalen maar ook fysiek in de winkel. Door te benoemen dat klanten aquaria gespreid kunnen betalen via de app van in3, verlagen we de koopdrempel en boosten we de conversie extra in de winkel. Iedere klant heeft een voorkeur voor een bepaalde betaalmethode. Met in3 vergroten we die voorkeur. Hoe meer voorkeur, hoe meer tevreden klanten in onze fysieke winkel afrekenen.''

 

Over in3 gespreid betalen

In3 is de eerste gespreid betaalmethode zonder rente. Door deze betaalmethode aan te bieden, kunnen consumenten online aankopen in drie gelijke delen betalen binnen 60 dagen, zonder rente én BKR-registratie. In ruim 1.500 webwinkels in met name de categorie home & living, elektronica en mobiliteit kunnen consumenten betalen met in3. De betaaloplossing is erg populair bij duurdere aankopen. ''In3 gebruikt men niet enkel wanneer een grote uitgave even niet uitkomt. We zien dat mensen grip willen houden over hun financiën en zelf willen bepalen wanneer ze betalen'' vertelt in3 CEO Hans Langenhuizen.

Door onze samenwerking met Pay. is in3 voor zowel startende als gevestigde webshops eenvoudig te integreren. De integratie is zo opgezet. Hierdoor is in3 erg toegankelijk voor zowel bestaande als nieuwe klanten van Pay. Dankzij deze langdurige en goede relatie is ook de samenwerking met StoreKeeper tot leven gekomen.

De betaalmethode werd als eerste via Pay. aan merchants aangeboden. Hans: ''Waarom we onze krachten hebben gebundeld met Pay. is simpel: het is een grote en bekende naam, een absoluut belangrijke tech-driven partner om webshops eenvoudig te integreren met onze betaalmethode.'' Joost vult aan: ''Toen een van de founders van in3 met het idee voor in3 kwam, hebben we regelmatig met elkaar om de tafel gezeten om te kijken hoe Pay. en in3 samen de betaaloptie in de markt konden zetten. Omdat we vanaf het begin enorm in het concept geloofden is Pay. lange tijd de exclusieve PSP geweest waar in3 als betaaloptie beschikbaar was.''

 

In3 in-store werkt als volgt:

  1. Bij het afrekenen in de winkel, toont de klant een QR-code in de in3 app die de kassamedewerker scant met behulp van het kassasysteem.
  2. Vervolgens betaalt de klant direct het eerste deel van de termijnbetaling via iDEAL.
  3. Voor de tweede en derde termijnbetaling ontvangt de klant melding van in3 wanneer de termijnbetalingen moeten worden voldaan.

 

Instore_In3

 

Het belang van 'buy now & pay later'

Hoewel in3 is begonnen als een proof of concept is het sinds de introductie niet weg te denken als betaalmethode in webshops. Dankzij de samenwerking die Pay. en StoreKeeper hebben opgezet, komt daar verandering in. ''We vergroten ons bereik. Het is gaaf om te zien dat we samen met Pay. en StoreKeeper als eerste in Nederland in3 in-store aan gaan bieden in de fysieke winkel, met BredAqua als onze eerste klant!'' vertelt Mark enthousiast. Hiermee speelt in3 strategisch in op de toekomst van betalingen waarin de scheidslijn tussen de webshop en fysieke winkel steeds meer vervaagt. Joost: ''Zo zie je dat gebeurtenissen in de wereld alles op zijn kop kunnen zetten en ontwikkelingen in een stroomversnelling kunnen komen. Dat zie je ook met de verschuiving van cash naar contactloos of met de versnelde acceptatie van (iDEAL) QR-betalingen en Apple Pay.''

In de toekomst is de verwachting dat 'buy now & pay later' betaaloplossingen nog meer aan terrein zullen winnen. In3 is hierin een belangrijke speler, het is een jong Nederlands bedrijf en kent de betaalbehoeften van de Nederlandse consument en van (web)shops. ''Daarnaast geloven we ook sterk in een meer omnichannel manier van betalen,'' vult Hans aan. ''Het gemak dat men online ervaart zal ook doorvertaald worden naar de fysieke winkel. Dankzij de samenwerking met onze trouwe partners Pay. en StoreKeeper gaat dit ook realiteit worden. En we zijn nog lang niet klaar met innovatieve betaaloplossingen en groei - vroeg of laat gaan we ook onze vleugels buiten Nederland uitslaan.''

Registreer je nu en ontdek direct de voordelen van Pay.
Regel direct al je online and in-store betalingen.
laptop (3)
Ontvang al binnen 15 minuten betalingen via Pay.’s alles-in-één betaalplatform.
Alle betaalinformatie op een platform: online, in-store en omnichannel. 

Bied je klant de beste en continue service met 99,9% uptime garantie.