Partnercase Afosto: alle orders en productdata op één plek bespaart kosten en tijd

Partnercase Afosto: alle orders en productdata op één plek bespaart kosten en tijd

Partner van de maand | juli 2021. 

In 2014 is uit een groeiende vraag naar een solide omnichannel oplossing het idee voor Afosto geboren. Aanvankelijk begonnen oprichters en jeugdvrienden Tjeuke en Peter hun onderneming met het tackelen en oplossen van development vraagstukken die betrekking hadden op het koppelen van kassasystemen aan e-commerceplatformen zoals Magento en WordPress. Sander Kah, Sales & Marketing Manager bij Afosto, vult aan: "Tjeuke en Peter deden alles op development gebied en wilden op een zo optimaal mogelijke wijze de koppeling van kassa’s met webshops vanuit één plek doen. Zo is Afosto ontstaan."

 

Een veerkrachtig en razendsnel platform

Afosto is een SaaS platform dat zich richt op ambitieuze ondernemers die op een efficiënte en schaalbare manier willen groeien. Dit doet Afosto door een e-oplossing aan te bieden die geschikt is voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen met behulp van software. Denk aan het koppelen van kassa’s, instore schermen en webshops via één systeem waarmee retailers zowel online als offline kunnen verkopen. Sander: "Het voordeel is dat je op één plek je orders en productdata hebt en dat je deze informatie niet op verschillende plekken hoeft te managen. Een mooie aanvulling hierop is dat ons platform snel werkt en flexibel en volledig samenstelbaar is."

 
afosto_image01

Door al je productdata in één systeem te beheren en van daaruit je andere kanalen aan te sturen, bespaar je enorm veel tijd en kosten. Door slim om te gaan met je product specificaties en datastructuren gebruik je Afosto als centraal punt in jouw organisatie om je productdata te beheren. Zo hoef je niet in te loggen in verschillende accounts en ben je geen tijd kwijt aan het dupliceren van data.

Er zijn veel andere spelers die soortgelijke diensten aanbieden. Maar het grote verschil met Afosto is dat het bedrijf alle kennis en kunde in-house heeft en persoonlijk contact centraal stelt." We zijn een Nederlands bedrijf met eigen developers, consultants en marketeers tot onze beschikking. Hierdoor kunnen we ons onderscheiden in het niveau van service en onboarding met onze concurrenten," vertelt Sander. Afosto plant dan ook wekelijks sessies in met klanten en begeleidt ze bij de onboarding. Sander knikt: "Het kan best tijdrovend zijn om alle verkoopkanalen te koppelen. We garanderen daarom altijd dat we, in wat voor situatie dan ook, voor onze klanten klaarstaan."

Op technisch vlak is Pay. erg sterk. Ze hebben een goede support afdeling die snel schakelt en nauw contact met ons (onder)houdt. Wanneer onze klanten vragen welke koppeling we aanbevelen, is het altijd de Afosto koppeling met Pay.

De beste koppeling met de meeste functionaliteiten

Als SaaS platform biedt Afosto verschillende oplossingen. Ondernemers hebben onder andere toegang tot all-in-one order management en verschillende microservices die de online werkzaamheden optimaliseren. Daarnaast kunnen ze met het intelligente order management systeem veel tijd en kosten besparen. Wat wil een ondernemer nog meer? Sander lacht: "Dit dekt op een erg breed vlak de lading, maar betalingen spelen ook een grote rol in het succes van een bedrijf. En dat succes kunnen ze moeiteloos behalen met de koppeling die wij met Pay. hebben."

Sander vertelt dat Afosto vanaf de start-up fase met Pay. in zee is gegaan voor het faciliteren van betalingen. "Pay. is servicegericht en lost snel problemen op. Daarnaast is de pinkoppeling precies wat we zochten voor ons systeem. Er zijn veel Payment Service Providers die geen pinkoppeling aanbieden," vertelt Sander. "Nu zijn we een aantal jaar verder en zijn we nog steeds erg blij om met Pay. samen te werken. Dankzij de pinkoppeling kunnen klanten in de fysieke winkel contactloos betalen bij retailers die aangesloten zijn op ons platform. Ze profiteren van deze samenwerking omdat ze gemak ondervinden in hun dagelijkse processen door een naadloze integratie. Én ze profiteren van de ondersteuning die Pay. biedt op het gebied van betaalmethoden."

Het configureren van Pay. binnen Afosto is erg eenvoudig en snel geregeld. Na het activeren van de plugin kan je kiezen welke betaalmethoden je wil activeren zoals iDEAL, Bancontact of AfterPay. Klanten kunnen daarna direct gebruikmaken van deze betaalmethoden.

'Headless, modulair en instelbaar'

Met de flexibele en schaalbare oplossingen van Afosto zou je denken dat het e-commerceplatform al volledig voldoet aan de wensen van de retailer. Maar… het SaaS platfom is nog lang niet 'uitgegroeid'. "Op het moment zijn we een nieuw platform aan het bètatesten," lacht Sander. Afosto werkt toe naar headless en modulair instelbare oplossingen die in de kern hetzelfde doen, maar nóg meer functionaliteiten bevatten. Sander: "Bedrijfsprocessen van klanten worden hiermee nog meer geoptimaliseerd en toekomstbestendig gemaakt voor order management, fulfilment, warehouse management en product data management."

afosto_image02

De komende tijd wil Afosto ook pinsystemen in het huidige systeem doorontwikkelen. Sander geeft aan dat de klant (de retailer) altijd het uitgangspunt blijft bij (toekomstige) Afosto projecten: "Het is niet de bedoeling dat klanten hun hele systemen omgooien en overstappen naar Afosto. Het gaat erom dat wij op een onderdeel of systeem dat niet zo goed werkt (of waar klanten problemen van ondervinden) een aanvulling vormen. We willen uiteindelijk samen met ondernemers op een gezonde, leuke en efficiënte manier groeien. Dat staat centraal in onze aanpak en werkwijze."

Ben je op zoek naar een Payment Service Provider? Kies dan voor Pay! Onze klanten zijn erg tevreden met de stabiele koppeling die Pay. biedt en daarnaast is zowel het platform, de service als de technische ondersteuning top!

Partner van de maand

In de rubriek 'partner van de maand' licht Pay. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl.

partner van de maand badge-1