Nieuws

Partner van de maand augustus: KennelCare

KennelCare, dé geautomatiseerde boekingssoftware voor dierprofessionals
Datum: 19 augustus 2021

logo-kennelcare.png

Door mogelijkheden te zien en kansen te pakken, is boekingssoftware leverancier KennelCare ontstaan. Aanvankelijk begon het in Nijmegen gevestigde bedrijf in 2012 als internetbureau We Are Konzept. ''Toen een van onze klanten aangaf met zijn dierenpension behoefte te hebben aan een online reserveringsformulier zodat klanten sneller konden boeken, werd het idee voor KennelCare geboren'' vertelt Davy Jansen, directeur van KennelCare.

KennelCare_oprichters.jpg

Online boeken en plannen zonder gedoe

KennelCare is een krachtige, flexibele, en simpele alles-in-één boekings- en planningssoftware. Dagelijks gebruiken honderden bedrijven in de huisdierenbranche KennelCare om grip te houden op boekingen, afspraken, planningen en de administratie van hun organisatie.

Met KennelCare ontzorgen wij onze klanten: weg met de notitieblaadjes, papieren kalenders en whiteboards. Welkom heldere boekings- en afsprakenoverzichten, simpele en krachtige agenda -en planningstools en compleet inzicht in de financiële administratie!

Het platform onderscheidt zich door goede support en het unieke klantenportaal waarmee dierprofessionals eenvoudig boekingen kunnen uitvoeren. Daarnaast ontwikkelt KennelCare zich continu door en worden wensen van klanten - zelfs nog in de week dat het verzoek wordt ontvangen - moeiteloos geïmplementeerd. Davy: ''Onze klanten zijn onze prioriteit. Dankzij onze betaalpartner PAY. worden de betalingen soepel en naadloos via het platform verwerkt. Dat maakt ons platform zo succesvol en nóg completer.''

Het is een match!

Tijd besparen, administratieve zaken in een handomdraai verwerken en toegang hebben tot een simpele en overzichtelijke planningsmodule. KennelCare biedt een volledige dienst aan zodat dierprofessionals zich kunnen focussen op hun core business: werken met dieren. ''Maar het belang van betalingen die via ons platform lopen, is iets wat niet mag ontbreken. Het speelt een enorm grote rol in onze continue groei'' geeft Davy toe.

Voorheen konden klanten van KennelCare kiezen voor overboeken of contant betalen. Om ook op het gebied van betalingen te voldoen aan de klantbehoefte is KennelCare op zoek gegaan naar een Payment Service Provider. ''We zochten dé match, een betrouwbare partner in betalen voor de langere termijn die, ook als onze groei zich verder blijft doorzetten, blijft passen bij ons platform. En dat is PAY. Wij hebben voor PAY. gekozen vanwege het goede persoonlijke contact, de service en de support. Daarnaast bieden ze een stabiel betaalplatform wat de betrouwbaarheid van KennelCare vergroot'' vertelt Davy.

KennelCare_image01.png

De eindeloze mogelijkheden met dank aan PAY.

Behalve een breed productaanbod biedt KennelCare haar klanten nog meer features. Ze hebben geen omkijken naar 'administratieve rompslomp' en kunnen boekingen/facturen (aan)betaald inzien zonder daarvoor in te hoeven loggen. Dat bespaart tijd en voorkomt fouten.

Dankzij de samenwerking met PAY. is er op betaalgebied nóg meer mogelijk. Zo biedt de integratie met PAY. toegang tot een gevarieerd en divers aanbod van betaalmethoden. Davy: ''Met PAY. heb je de keuze uit alle gewenste betaalmethoden waar onze klanten behoefte aan hebben. Hierdoor zijn nu iDEAL in Nederland, Bancontact in België en SOFORT Banking in Duitsland de meest gebruikte betaalmethoden.'' Naast het gemakkelijk toevoegen van betaalmethoden, worden betalingen direct verwerkt in KennelCare. En doordat betalingen naadloos geïntegreerd zijn in het platform krijgen klanten ook beter inzicht in hun (nog te verwachte) omzet.

Wij hebben al jaren goed persoonlijke contact met PAY. Het is voor ons platform belangrijk dat de dienst/service altijd werkt en PAY. is dé partij die het betaalstuk perfect faciliteert. Daarnaast worden vragen snel beantwoord en opgelost zodat ook wij onze klanten snel verder kunnen helpen.

Vallen, opstaan en weer doorgaan

Van kleinschalige dierprofessionals tot organisaties met tientallen medewerkers: bij KennelCare is iedereen welkom. Het platform automatiseert boekingen op een snelle manier en is daarnaast erg flexibel. Juist die flexibiliteit en 'schaalbaarheid' maakt KennelCare zo populair. ''En het vergroot de potentie voor verdere groei,'' vult Davy aan. ''Onze focus ligt op dit moment op de Nederlandse en Belgische markt. Tegelijkertijd zijn we ons platform aan het voorbereiden voor verdere groei op de internationale markt. Dit gebeurt stapsgewijs waarbij onze hoge klanttevredenheid behouden het hoofddoel is en blijft.''

PAY. is een betrouwbaar bedrijf dat goed aansluit én voldoet aan de hoge eisen van ons platform. Nieuwe klanten worden in een handomdraai aangesloten bij PAY. waardoor onze klanten snel en eenvoudig betalingen kunnen ontvangen via ons platform.

KennelCare_teamfoto.jpg

Op de vraag wat voor impact corona heeft gehad op KennelCare antwoordt Davy resoluut dat het een kwestie van snel schakelen was. Als reactie op de coronapandemie heeft KennelCare extra functies aan het platform toegevoegd, uitgebreid en verbeterd zoals het werken met tijdsblokken en het doorschuiven of annuleren van boekingen.

Ook vertelt Davy dat de onderneming offline weer oprukt: ''Er was minder ruimte voor persoonlijk contact met de dierprofessionals, maar gelukkig verandert dat. Daarnaast trekken al onze diensten (dierenpensions, hondenscholen, dierenasiels, trimsalons, dierenoppassen en uitlaatservices) gelukkig weer aan. Er gaan meer mensen op vakantie waardoor het drukker is bij dierenpensions en hondenscholen hebben het druk vanwege de aanschaf van puppy’s in de coronatijd.'' Maar er is ook een keerzijde: ''Helaas heb je ook veel mensen die een hond/huisdier hebben aangeschaft tijdens de lockdown zonder goed na te denken over de gevolgen. Nu veel mensen langzaamaan weer meer naar kantoor gaan en geen tijd meer hebben voor hun huisdier is het drukker dan normaal bij dierenasiels. De dierenbranche heeft door corona rake klappen gehad. En daarom duimen we dat de drukte niet van tijdelijke aard is maar doorzet zodat de branche weer terugkrabbelt zoals vanouds.''

partner%20van%20de%20maand%20badge.png

In de rubriek 'partner van de maand' licht PAY. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl.

Voorafgaande partners van de maand

Partner van de maand juli: Afosto
Lees meer
Partner van de maand juni: Factif
Lees meer
Partner van de maand mei: Tickles
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.