Partnercase gett:  PrestaShop Platinum Partner met focus op e-commerce en digital

Partnercase gett:  PrestaShop Platinum Partner met focus op e-commerce en digital

Full-service en digitaal bureau gett werd 20 jaar geleden opgericht toen het internet nog in de kinderschoenen stond. Ook smartphones en mobiele netwerken maakten langzaam maar zeker hun intrede. Rutger van Walbeek, Managing Director van gett over het ontstaan van het digitaal bureau: "De toenmalige oprichter heeft er specifiek voor gekozen om een bureau op te zetten dat niet enkel websites bouwt en opzet. In plaats daarvan is hij zich gaan richten op e-commerce en het e-commerceplatform PrestaShop. En die richting heeft gett gemaakt tot wat het nu is: een full-service digital e-commerce agency."

 

Gett is dé PrestaShop Platinum Partner

Gett levert online totaaloplossingen voor kleine tot grote B2B en B2C webshops met een focus op e-commerce en digital marketing. Daarnaast is het e-commerce service & solutions bureau Platinum Partner van PrestaShop. ''Deze platinum titel verdien je niet zomaar,'' vertelt Rutger. "Een platinum partner word je wanneer je voldoet aan een aantal aspecten die kwantitatief en kwalitatief van aard zijn. Het kwantitatieve aspect kijkt naar de hoeveelheid webshops die via ons platform gebruik maakt van PrestaShop en naar het aantal webshopmodules die wij verkopen aan onze klanten."

Dan is er nog het kwalitatieve aspect dat beoordeelt hoe gett omgaat met complexere situaties. Rutger: "Dit is waar wij in uitblinken. Gett is dé partij die klanten op een uiterst ervaren en oplossingsgerichte manier helpt met de meest technische PrestaShop vraagstukken." Klanten die bij het e-commerce bureau aankloppen zijn vaak aangesloten bij een web- of development bureau dat niet genoeg kennis heeft van het e-commerceplatform. "En bij gett beschikken wij over de expertise en de oplossingen om het maximale uit het platform te halen. De implementatie van PrestaShop, de features en de functies zijn vaak te ingewikkeld of moeilijk voor de webbouwer om in een korte tijd onder de knie te krijgen. De klantwens gaat vaak verder dan de functionaliteit van het platform zelf. Dan merken we dat wij op het PrestaShop platform de klantwens wel kunnen laten uitkomen. En dat is daar waar andere webbouwers dat niet kunnen."

 

Partnerships van de hoogste plank

Als Platinum Partner van PrestaShop is gett ongeacht de situatie in staat om de meest complexe vraagstukken te tackelen. Rutger: "Ons motto luidt dan ook ‘we are e-commerce’. Wij weten als geen ander dat bij het starten van een webshop alles draait om het bereiken van het hoogste niveau van efficiency. En met de flexibiliteit van PrestaShop is dit mogelijk. Je kan het e-commerceplatform volledig kneden naar je eigen wensen zodat het precies doet wat je wilt. Dat vinden niet alleen wij, maar ook onze klanten enorm fijn."

pand_gett

Om ondernemers met webshops een nog completere totaaloplossing te bieden, werkt gett samen met partners uit verschillende branches. Deze service providers zijn partijen die met hun eigen dienstverlening en platform een aanvulling vormen op PrestaShop. En gett? Gett is degene die deze koppelingen inricht en mogelijk maakt. Rutger: "Wij zijn de enige partij die deze koppelingen aanbiedt zodat ondernemers nóg meer uit hun webshop kunnen halen. Wij hebben koppelingen met de mooiste en meest vooraanstaande partijen. Denk hierbij aan Exact Online, Sendcloud, DHL, MyParcel en onze huidige Payment Service Provider Pay."

 

Geen nieuws ís goed nieuws!

Gett levert wereldwijd aan meer dan 200 webshops een succesvolle en volledige e-commerce bedrijfsvoering. Met de dienstverlening kunnen ondernemers volledig op maat en op een eenvoudige manier hun website bouwen en beheren. Het bouwen en beheren is één, maar hoe zit het met de betalingen die de webshop binnenstromen? Geen webshop kan online groeien zonder een feilloos betaalsysteem en zonder het aanbieden van de meest populaire betaalmethoden. "Hiervoor hebben wij een mooie koppeling met Pay," knikt Rutger instemmend. "Maar… onze klanten merken (helaas) vrij weinig van deze mooie samenwerking."

Hoe dat komt? Rutger vertelt dat klanten de meeste interactie met Pay. hebben op het moment dat de webshop wordt aangesloten op het systeem van Pay. "We leggen uit wie Pay. is en beantwoorden vragen over het betaalsysteem," aldus Rutger. "En vanaf het moment dat Pay. is gekoppeld aan de webshop en de techniek draait, hoor je niks meer." Het spreekwoord 'geen nieuws is goed nieuws' is dan ook erg passend voor deze situatie. De webshop draait op de techniek van PrestaShop en Pay. doet vanzelfsprekend de rest, namelijk het faciliteren van veilige online betalingen.

 

De gouden regel van klantenservice

Pas als je er voor jouw klanten bent en ze in elke situatie te woord kunt staan, verleen je goede klantenservice. Het klinkt simpel, maar deze gouden regel wordt wel eens vergeten door ondernemers. Rutger vult aan: "Maar niet door Pay. Dit is ook één van de redenen dat we graag samenwerken met deze Payment Service Provider. Het verschil zit 'm in de mensen. Pay. biedt kansen, is flexibel en denkt mee. Ze zetten zichzelf nooit op de eerste plaats. Dat zijn kenmerken waar Pay. zich enorm mee onderscheidt."

Behalve service verlenen richting klanten, schakelt Pay. ook regelmatig met haar e-commerce partners. Rutger knikt instemmend: "Pay. staat dicht bij ons. Als partner voelen wij ons gehoord. Pay. steekt tijd en energie in het beantwoorden van (hulp)vragen en dit doen ze uiterst kundig. Je wordt niet doorverwezen naar weinigzeggende webpagina’s om vervolgens zelf een issue uit te zoeken en op te lossen. Pay. is juist proactief en pakt gelijk zaken op waar wij tegenaan lopen. Bij gett zijn we dan ook erg blij met Pay. als betaalpartner."

Wij zijn ontzettend blij met Pay. als partner. De klantenservice is altijd bereikbaar en pakt zaken snel op. Ook wanneer het moeilijkere vraagstukken of ingewikkelde issues betreft. Daarnaast werkt de koppeling perfect en is de installatie eenvoudig. Ook tijdens het installatieproces staat Pay. altijd paraat om vragen van onze klanten te beantwoorden.

De toekomst van B2B

Met een passie voor e-commerce en digital marketing is gett er voor ondernemers met gevestigde webshops of voor ondernemers die een webshop willen (op)starten. Creativiteit voert de boventoon, maar het e-commerce bureau weet maar al te goed dat je pas online succes realiseert als je snel, flexibel en resultaatgericht te werk gaat.

Als vooraanstaand e-commerce service & solutions bureau heeft gett dan ook een beeld van toekomstige verschuivingen in de e-commercemarkt. "Wij zien dat de tijd is aangebroken voor B2B om de stap naar e-commerce/online te maken," aldus Rutger. Dat de B2C markt deze stap al heeft gemaakt, is goed te zien in de retail sector. Grote retail aanbieders verkopen hun producten en diensten in meerdere webshops en niet alleen via de eigen website. Rutger: "Nu is het aan de B2B markt om de stap te maken en om de eigen rol in de keten opnieuw te definiëren. Hoe deze ontwikkeling zich zal voltrekken en op welke manier? Dat is een goede vraag. Maar wij bij gett zijn er met Pay. klaar voor om deze verschuiving(en) met onze dienstverlening te omarmen."

 

foto01_gett