Betaald via Stichting PAY.nl?

Heb je een vraag over een betaling?

Betaald via Stichting PAY.nl?

PAY. is een betaalprovider. Dit betekent dat wij, onder toezicht van De Nederlandsche Bank, online betalingen mogelijk maken. Indien er een betaling aan Stichting PAY.nl op jouw bank- of creditcardafschrift staat, is er een online betaling uitgevoerd via onze systemen. Om de betaling veilig te beheren, betaal je via Stichting PAY.nl waarna we in één keer alle betalingen overboeken naar de webshops waar de betalingen voor bestemd zijn.

Op deze pagina vind je meer informatie over Stichting PAY.nl. Heb je een vraag over een bestelling, neem dan contact op met de specifieke (web)shop waar je jouw bestelling hebt geplaatst.

Contactgegevens opvragen

PAY. weet niet exact wat je online hebt gekocht. Vanwege de wet op de privacy is dat een zaak tussen jou als betaler en de webshop als ontvanger van het betaalde bedrag. Elke webshop wordt vooraf door ons gecontroleerd. Wij weten daarom wel altijd aan wie er is betaald. Deze informatie kan je opvragen door het formulier hieronder in te vullen, zo kom je in contact met de onderneming.

icon-elips

Formaat: dd-mm-jjjj

icon-elips

Selecteer via welke optie er betaald is

icon-elips

Een IBAN begint met een landcode. Bijvoorbeeld: NL12RABO1234567890.

icon-elips

Voer het telefoonnumer in waaraan de betaling heeft plaats gevonden. Formaat: 0900 1234

icon-elips

Voer het telefoonnummer in waarmee de betaling heeft plaats gevonden. Formaat: +31 6 12345678

XXXXXX
icon-elips

Voer de eerste 6 en laatste 4 cijfers van jouw creditcard in

XXXXXXX
icon-elips

Voer het 17-cijferige kaartnummer van jouw Bancontact kaart in.

-
icon-elips

Selecteer de 'expire date' van jouw creditcard (maand/jaar)

,
icon-elips

icon-elips

Voer het e-mailadres in waarop je de betalingsinformatie wilt ontvangen

Veilig betalen op internet via iDEAL

PAY. is sinds 2010 licentie- en certificaathouder van Currence om iDEAL te mogen aanbieden als betaalinstelling. Currence is de beheerder en toezichthouder van iDEAL en draagt zorg voor de licenties en certificaten, onder strenge voorwaarden. Dit houdt in dat Currence nauwlettend in de gaten houdt of aanbieders van iDEAL zich netjes aan de regels houden.

DNB vergunninghouder

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft PAY. per 29 juli 2013 een vergunning verleend om op te treden als betaalinstelling. Dit betekent dat PAY. voldoet aan alle gestelde eisen. Deze eisen zijn van toepassing op verschillende zaken zoals veiligheid, techniek en stabiliteit. Door de verkregen vergunning vinden al onze activiteiten plaats onder toezicht van de DNB.

Veilig online betalen met creditcard

PAY. is PCI-DSS compliant (Payment Card Industy - Data Security Standard). Dit betekent dat onze techniek aan strenge eisen voldoet en continu in de gaten wordt gehouden zodat jouw betaalgegevens veilig worden verwerkt. PCI-DSS is een veiligheidsstandaard die voortvloeit uit een samenwerking van de grote creditcardmaatschappijen. Uiteraard hebben wij ook een VISA registratie.

Is betalen per telefoon wel veilig?

Betalen via de telefoonrekening is snel en laagdrempelig. PAY. werkt al sinds 1999 samen met de operators aan veilige betalingen. Via onze 090X nummers kan je micropayments (kleine betalingen) uitvoeren aan geselecteerde bedrijven. De ACM (voorheen OPTA) houdt toezicht op de naleving van strenge regels voor gebruik van informatienummers.

Wat moet ik doen als...

Alle bij PAY. aangesloten webshops worden uitgebreid gescreend. Het kan dan nog steeds voorkomen dat een webwinkelier niet legitiem handelt. Wanneer je dat vermoedt, kan je contact met ons opnemen. En zoals bij alle online aankopen geldt: gebruik altijd je gezond verstand. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat vaak ook het geval.

Indien je een vraag hebt over een betaling of in contact wil komen met de website of webshop waar je een betaling hebt gedaan, kan je ons betalingsformulier invullen.

Als je vermoedt dat er fraude gepleegd is, verzoeken wij jou allereerst na te kijken of je de betaling toch niet herkent. Informatie over jouw betaling kan je binnen 1 minuut aanvragen via een informatieverzoek. Wil je meer informatie over fraude? Lees dan onze informatiepagina over fraude.

Heb je een betaling gedaan aan een website of webwinkel en wil je weten of deze correct is aangekomen? Dit kan je controleren via het betalingsformulier. Wanneer je dit formulier invult, zie je de contactgegevens van de desbetreffende webwinkel. Omdat sommige bedrijven handelen onder verschillende handelsnamen kan het zijn dat de bedrijfsnaam niet overeenkomt met de URL van de webwinkel of website.

Wanneer je bij een bankoverschrijving een foutief betalingskenmerk gebruikt, proberen we deze betaling alsnog te koppelen aan de juiste transactie. Kunnen we geen transactie vinden? Dan wordt deze direct teruggestort naar jouw rekening. Je hebt jouw geld dan de volgende dag vaak al weer terug. Bij overboekingen tussen verschillende banken kan dit echter enkele dagen duren. Voor buitenlandse overboekingen kan dit zelfs 5 tot 10 werkdagen in beslag nemen.

Als je het bedrag nogmaals overmaakt onder vermelding van het juiste betalingskenmerk, dan kunnen we de betaling koppelen en is de transactie alsnog voltooid. Eventueel kan je er ook voor kiezen om de bestelling opnieuw te plaatsen bij de webwinkel. Vervolgens kan je deze via een andere betaalmethode betalen.

Zodra wij een betaling ontvangen en deze niet overeenstemt met de bekende gegevens en/of de transactieomschrijving van de overboeking, dan worden de gelden teruggestort op jouw rekening. Dit neemt maximaal 3 werkdagen in beslag.

Wanneer je een abonnementsdienst afneemt waarvoor wij de betalingen verzorgen en deze wil opzeggen, dien je contact op te nemen met de desbetreffende website of webwinkel. Via ons informatieverzoekformulier kan je de contactgegevens van het bedrijf opzoeken. Voor bedrijven die abonnementsdiensten verkopen hebben wij een aantal regels opgesteld. Zo is de screening door PAY. strenger en dient er een klantenservice aanwezig te zijn.

Kan je de de klantenservice van de website niet bereiken of heb je een klacht over de dienstverlening van deze website? Vul dan het contactformulier in of bel tijdens kantooruren met onze klantenservice op 0900-payinfo (0900-  729 4636 (€ 0,15 per minuut)).

Zodra een transactie in ons systeem de status 'betaald' krijgt, gaat er direct een seintje met deze informatie vanuit PAY. naar de webwinkel. De webwinkelier kan dan de bestelling verder afhandelen. Heb je geen contactgegevens van de webshop? Via ons informatieverzoekformulier kan je de contactgegevens van het bedrijf opzoeken.

Kan je de webwinkelier niet bereiken of heb je een klacht over de dienstverlening van deze webshop? Vul dan het contactformulier in of bel tijdens kantooruren met onze klantenservice op 0900-payinfo (0900-  729 4636 (€ 0,15 per minuut)).

Ondanks een zorgvuldige uitgebreide screening kan het zijn dat een webshop ineens niet meer uitlevert. Het is voor PAY. van grote waarde om deze signalen zo snel mogelijk te ontvangen. Daarom hanteren wij bij  oplichting & fraude een garantiefonds. Wil je weten of je daarvoor in aanmerking komt? Ga naar https://www.pay.nl/garantiefonds

Als je een bestelling wil annuleren die je al hebt betaald, moet je daarvoor contact opnemen met de desbetreffende webshop. Via ons informatieverzoekformulier kan je de contactgegevens van het bedrijf opzoeken. Voor alle aankopen die je online doet, is de Wet Koop op Afstand van toepassing. Meer informatie hierover vind je op de website van consuwijzer, een initiatief van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Als je een bestelling wil retourneren of ruilen, moet je daarvoor contact opnemen met de desbetreffende webshop. Via ons informatieverzoekformulier kan je de contactgegevens van het bedrijf opzoeken. Voor alle aankopen die je online doet, is de Wet Koop op Afstand van toepassing. Meer informatie hierover vind je op de website van de consuwijzer, een initiatief van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Is je vraag nog niet beantwoord?

Neem dan contact met ons op via het contactformulier of via telefoonnummer: 0900 - PAYINFO (0900 - 729 4636) (€ 0,70 per minuut).
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.