Partnercase SW-Retail:  automatiseringssoftwarepakket voor webshops

Partnercase SW-Retail:  automatiseringssoftwarepakket voor webshops

SW-Retail is een alles-in-één omnichannel automatiseringssoftwarepakket waar je verschillende processen van jouw (web)shop mee automatiseert. En dat in één systeem! Eigenaar Gerben Scherphof over SW-Retail: ''Wij merkten dat veel ondernemers gebruik maakten van verschillende losse kassa- en webshopsystemen die door meerdere leveranciers werden geleverd.''

Logo SW-Retail

Om ondernemers te ontzorgen en ze een totaaloplossing te bieden, introduceerde SW-Retail in 2006 het omnichannel softwarepakket. Gerben: ''Als ondernemer ben je constant bezig met jouw (web)shop. Soms moet je ook duiken in onderdelen waar je geen verstand van hebt. En juist daarom is SW-Retail er. Wij brengen alle onderdelen van een webshop én fysieke winkel bij elkaar in één systeem: van inkoop en verkoop tot logistiek.''

 

Alles-in-één, flexibel én multi-inzetbaar

SW-Retail heeft jarenlange ervaring opgedaan in de retailbranche. In eerste instantie was het platform dan ook gespecialiseerd in kassasoftware voor kleding- en schoenenwinkels. ''Tegenwoordig is ons omnichannel systeem voor iedere branche inzetbaar. Wij zijn gegroeid en wij hebben onze dienstverlening uitgebreid. Nu maken ook franchises, multistore winkels en groothandels gebruik van ons flexibele systeem'' zegt Gerben.

 

swretail_image03

Met de software van SW-Retail kunnen ondernemers geheel zelfstandig én effectief bedrijfsprocessen aansturen in de cloud en vanuit één systeem. Hierdoor voorkom je fouten, bespaar je tijd en kun je je volledig richten op het ondernemen. Daarnaast weet SW-Retail als geen ander dat iedere onderneming of branche andere behoeften en uitdagingen heeft. Gerben: ''Voor iedere onderneming hebben wij specifieke oplossingen ontwikkeld. Of je nou starter bent, meerdere vestigingen hebt of als gevestigde onderneming de volgende stap wil maken, onze oplossingen zijn schaalbaar en flexibel waardoor je kunt bouwen en investeren op jouw eigen tempo.''

Pay. biedt het totale pakket aan. Het leuke aan Pay. is dat zij, net zoals SW-Retail, in de basis dezelfde dienstverlening aanbieden. PAY. biedt een alles-in-één omnichannel oplossing aan, maar dan voor betalingen. Bij Pay. kan je betaalmethoden aan- en uitvinken, zo simpel is het. You get what you see en dat maakt de dienstverlening van Pay. zo vanzelfsprekend én een fijne partner om mee samen te werken.

Hetzelfde principe, een andere sector

Wanneer je als ondernemer de wereld van e-commerce betreedt, komt er veel op je af. Behalve (marketing)strategieën definiëren, moet de website aan de voor- én achterkant goed werken. Je boekhouding moet op orde zijn en je productpagina’s moeten goed vindbaar zijn voor zoekmachines. En hoe zit het dan met jouw bestel- en betaalproces? Is het duidelijk, efficiënt en veilig? Het liefst heb je dan ook een omnichannel oplossing tot jouw beschikking voor al deze (web)shoponderdelen. ''Als jouw (web)shop niet goed is ingericht of niet naar behoren werkt, dan is vooral het betaalstuk één van de eerste zaken dat moet werken'' vertelt Gerben.

Voordat SW-Retail zich bij Pay. aansloot, werkte de partner met meerdere leveranciers die betalingen faciliteerden. Er was sprake van verschillende koppelingen met elk eigen mogelijkheden en problemen. Gerben: ''Het was op z’n zachtst gezegd erg tijdrovend. Wij hadden verschillende leveranciers voor verschillende betaalmethoden. Daarom gingen wij op zoek naar één leverancier voor online en offline betalingen, eentje die ook verschillende betaalmethoden -en oplossingen aanbiedt zoals retourpinnen, universele pinterminals en cadeaukaarten. En zo kwamen wij bij Pay. terecht. Een partij die ook één omnichannel oplossing aanbiedt, maar dan in een andere wereld; die van betalingen.''

 

The only way is… Pay.

De koppeling van Pay. en SW-Retail is een krachtige, stabiele en snelle totaaloplossing voor ondernemingen. Met de koppeling heb je een omnichannel automatiseringssoftware tot jouw beschikking én een omnichannel Payment Service Provider die de betalingen in jouw (web)shop naadloos en soepel faciliteert. ''Wat wil je nog meer?'' lacht Gerben. ''Het fijne aan Pay. is dat zij ook één aanspreekpunt, één platform en één oplossing hebben. Daarnaast is het implementatietraject zo gepiept. Klanten die gebruik maken van de koppeling hoeven enkel een paar tokens in te vullen en klaar. Pay. is namelijk standaard geïntegreerd in onze software. Bijna alle betaalmethoden en koppelingen worden volledig ondersteund door ons platform.''

 

swretail_image01

 

Een ander bijkomend voordeel dat Gerben noemt, heeft betrekking op het aansluiten van pinterminals. Ook dit wordt door ondernemers vaak als langdradig ervaren en kent bij veel Payment Service Providers een doorlooptijd van minimaal 6 weken (!). ''Maar bij Pay. is het aansluiten van pinterminals binnen één dag geregeld! Dat doet geen andere betaalprovider ze na. Men zegt vaak 'the only way is up', maar het is eerder 'the only way is Pay.'!''

In mijn omgeving kan ik niet vaak genoeg zeggen: word klant bij Pay! Tijdens het implementatietraject kan je alles volledig zelf regelen: van plugins tot koppelingen en betaalmethoden. En alles werkt ook gelijk goed!

(Omnichannel) inspelen op betaaltrends

Of je nu een winkel, een webshop of allebei als omnichannel bedrijf hebt, SW-Retail biedt oplossingen voor iedere onderneming. De software is zo ingericht dat je eenvoudig kassa’s of winkels kunt toevoegen. Daarnaast bevat het verschillende branche-specifieke functies waardoor je direct met de omnichannel automatiseringssoftware aan de slag kunt.

 

swretail_image02

 

Maar dat is niet alles. Volgens SW-Retail liggen er in de toekomst veel meer mogelijkheden voor het oprapen. Online en offline raken namelijk steeds meer met elkaar verbonden en verweven. Gerben: ''Je ziet dit real-time gebeuren. Tegenwoordig hebben bedrijven niet alleen een fysieke winkel, maar ook een volledig opererende webshop. De techniek blijft zich doorontwikkelen en leidt ertoe dat verkoopkanalen steeds meer vanaf één centrale plek moeten worden beheerd. En vergeet hierin (opkomende) betaaltrends niet zoals contactloos betalen! Bij SW-Retail staan wij dan ook te popelen om samen met Pay. meer betaalmethoden via ons systeem aan te bieden die hierop inspelen zoals betalingen via QR-codes.''

 
partner van de maand badge-3

 

In de rubriek 'partner van de maand' licht Pay. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl.