Partnercase Eventree: meer dan 75.000 succesvolle transacties tijdens de Motul TT Assen 2022

Partnercase Eventree: meer dan 75.000 succesvolle transacties tijdens de Motul TT Assen 2022

Waar events en betalingen succesvol samenkomen

Sinds 2018 faciliteert Eventree betalingen op events. En nu al regelt het bedrijf alle betalingen op grote events, zo ook op de Motul TT Assen. Wij spreken met Vincent Elving, Chief Operating Officer bij Eventree over de 2022 editie. En hoe de samenwerking met Pay. op het driedaagse evenement leidde tot meer dan 75.000 succesvolle transacties.

 

eventree logo

 

Cashless betalingen op events

Eventree’s verhaal begint nog niet zo lang geleden, in 2018. In dat jaar start het bedrijf met het faciliteren van betalingen voor grote of kleine evenementen die het betaalverkeer serieus nemen. Aanvankelijk werd de dienst van Eventree, namelijk Eventree’s ‘Ticketbox’, alleen ingezet voor kaartverkoop bij de kassa. Daar kwam later met behulp van SumUps een digitale kassa bij, zodat bezoekers hun kaarten ook via kunnen afrekenen. Van het een komt het ander, en al snel wordt het systeem ook ingezet voor muntverkoop. Het bedrijf groeit, en de toekomst ziet er rooskleurig uit.

 

 

Maar toen kwam in 2020 Corona. De pandemie slaat een enorm gat in de evenementenindustrie, zo ook bij Eventree. “We zijn noodgedwongen aan de tekentafel gaan zitten. En we hebben besloten het betaalsysteem los te trekken van de ticketing (Eventree, Ticketbox). We zijn toen een lang ontwikkeltraject gestart,” zegt Vincent. Maar met een compleet vernieuwd product- en dienstenaanbod als resultaat.

Vandaag de dag biedt Eventree een uitgebreid en innovatief platform voor cashless betalingen tijdens events. Naast het regelen van betalingen, die Pay. als Payment Service Provider natuurlijk verwerkt, biedt Eventree aan evenementorganisatoren ook nog real-time betaalinzichten, voorraadbeheer en zicht op  werknemers.

Wij vernemen dat de vraag naar een betrouwbaar en stabiel cashless betaalsyseem toeneemt onder events. Samen met Pay. zijn wij tot nu toe in staat om het stabiel te krijgen en te houden. De mogelijkheden tot schaalvergroting van Pay. richting Eventree spelen hierin een grote rol.

Eventree en Pay. op de Motul TT Assen

In 2022 kunnen racefanaten hun geluk niet op als de Motul TT Assen weer op de agenda staat. Tijdens het driedaagse evenement met 110.000 bezoekers verzorgen Eventree en Pay. de betalingen op alle horecapunten.

De Motul TT Assen van Eventree en Pay. in cijfers:

  • 110.000 bezoekers
  • 75.000+ succesvolle transacties
  • 5 transacties per seconde tijdens piekmomenten
  • 128 verkooppunten
  • 380 pinterminals, in een paar dagen op naam gezet van de organisator

 

Focus op flexibiliteit

Om betalingen zo soepel mogelijk te laten verlopen besluiten Vincent van Eventree en Joost Janssens van Pay. de betalingen op de Motul TT te benaderen als ‘in-store’ betalingen. Dit betekent dat horecapersoneel tijdens het evenement wordt voorzien van mobiele ‘handheld’ automaten. Vincent: “Elke medewerker kan zo ter plekke zelf producten selecteren en afrekenen. En ze kunnen makkelijk bijspringen waar nodig, zonder hardware-aanpassingen op de bar.” Dat bekent dus geen grote kassa’s en rijen voor het afrekenen.” Vincent vervolgt: “We hebben mobiel werken weten samen te voegen met vaste automaten. De voordelen van mobiel werken, en de snelheid van vaste pinautomaten."

 

Vincent-Elving,-Chief-Operating-Officer-bij-Paytree

 

Stabiel, betrouwbaar en schaalbaar

Stabiele, betrouwbare en schaalbare cashless betaalsystemen zijn voor events tegenwoordig onmisbaar – ook voor de Motul TT Assen. En Pay. zorgt ervoor dat dit mogelijk is. “Wij vernemen dat de vraag naar een betrouwbaar en stabiel cashless betaalsyseem toeneemt onder events. Samen met Pay. zijn wij tot nu toe in staat om het stabiel te krijgen en te houden. De mogelijkheden tot schaalvergroting van Pay. richting Eventree spelen hierin een grote rol”, zegt Vincent.

 

Makkelijke integratie

En ook het koppelen van Eventree’s en Pay.’s systemen was zo gedaan. “De initiele integratie was niet ingewikkeld. Als we kijken naar andere evenementen, is onze ervaring dat hoe groter en complexer het systeem wordt, hoe meer Pay. helpt. Wij krijgen steeds meer handvatten op ons systeem robuuster en duidelijker te maken. Vooral de communicatie met Pay. helpt daarbij: korte lijnen, zodat eventuele problemen binnen no-time zijn opgelost. Organisatoren bepalen bovendien zelf wanneer zij hun gelden uitbetaald krijgen. Zonder gedoe.