Nieuws

Met PAY. focust Haarshop.nl zich volledig op het creëren van de beste online en offline klantbeleving

Met PAY. focust Haarshop.nl zich volledig op het creëren van de beste online en offline klantbeleving

Guido Pleiter is de ondernemer achter het succesvolle Haarshop.nl. Guido begon zijn avontuur door zijn eigen kapsalon te openen. Tegelijkertijd verstuurde hij, vanuit zijn zolderkamer, eigenhandig shampoos en beautyproducten naar klanten. Door de groeiende vraag naar deze (haar)producten en met Guido’s interesse voor automatisering, richtte hij in 2003 zelf een webshop op om de producten online aan te bieden. Twee jaar later opende Guido ook nog de deuren van groothandel Splendid Professional.

Haarshop_logo-01.png

Haarshop.nl is sindsdien blijven groeien. De e-commerce onderneming opereert vanuit Duiven met een eigen kantoor, webshop en logistiek centrum. Guido Pleiter, eigenaar van Haarshop.nl: ‘‘Alle onderdelen van de onderneming zijn ondergebracht onder Haarshop.nl. Dit is hoe wij onze uitgebreide kennis, jarenlange ervaring én professionele producten effectief samenbrengen.’’

Customer experience: tot in de puntjes uitgewerkt

Veel e-commerce ondernemingen stoppen miljoenen euro’s in hun marketing. Maar of dat de juiste manier is? Marketing is belangrijk bij het verkrijgen van nieuwe klanten, maar loyale klanten en een sterke klantrelatie creëer je door goede service te verlenen. Denzell Bultman, bedrijfsmanager bij Haarshop.nl: ‘‘Klanten onthouden goede klantenservice en dat is tegelijkertijd ook de reden dat zij terugkeren om een aankoop te doen. Daarom staat bij Haarshop.nl niet alleen de kwaliteit centraal, maar ook de manier waarop die kwaliteit zich ‘terugvertaalt’.’’ Volgens Denzell is dat goed terug te zien bij de klantenservice. Alle medewerkers van de klantenservice hebben een goedgefundeerde kappersachtergrond. Denzell: ‘‘Dit is waar wij sterk in uitblinken. Als een klant een paar tinten lichter blond haar wil, dan geeft onze klantenservice een gericht advies of antwoord.’’

Naast een deskundige klantenservice, trekt Haarshop.nl de kwaliteit door naar andere onderdelen binnen het bedrijf. Voorbeelden hiervan zijn het productenaanbod van topmerken, de logistiek en de marketing. ‘‘Wat wij zeggen, maken wij waar,’’ knikt Denzell instemmend toe. ‘‘Alles wordt tot in de puntjes uitgewerkt. Het is de klant die de focus is en de aandacht krijgt. Bestelt een klant zijn producten voor 22:00 uur? Dan ontvangt hij het pakketje de volgende dag in huis. Wij besteden ook aandacht aan de manier waarop onze producten de klant bereiken. Zo zijn onze lichtblauwe verpakkingsdozen gemakkelijk te herkennen.’’

Diepere focus dankzij PAY.

Online ondernemen, er komt veel bij kijken. Wanneer je de distributie op orde hebt en de marketing en klantenservice tip top in orde zijn, blijft er nog een belangrijk onderdeel over. Dat is het verwerken van alle binnenkomende bestellingen via een veilig online betaalsysteem.

In een ideale situatie heb je ook geen omkijken meer naar hoe betalingen verlopen en worden gefaciliteerd. ‘‘Online betalingen, dat was een tijd geleden wel een beetje een onrustpunt,’’ geeft Denzell toe. ‘‘Wij werkten met een online betaalprovider die niet voldeed aan onze wensen en die ook niet paste bij de groei van Haarshop.nl. En dat is toch wel belangrijk, ook omdat de webshop onze levensader is. Via een goede referentie kwamen wij uit bij online betaalprovider PAY. Zij voldoen aan al onze behoeften en daarnaast bieden ze verschillende betaalmethoden en features aan. Dankzij PAY. kunnen wij ons dieper focussen op de verdere ontwikkeling van Haarshop.nl.’’

PAY. maakt betalingen vanzelfsprekend, daar is geen twijfel over mogelijk. Ook de snelheid en bereikbaarheid stellen wij erg op prijs. Dit komt goed naar voren als wij in contact zijn met Mirelle Cuvelier, ons contactpersoon binnen PAY. Zij reageert snel en adequaat en denkt altijd met ons mee. Als het moet, schiet Mirelle direct in actie zodat altijd aan al onze wensen, behoeften en verwachtingen wordt voldaan. Bij PAY. is geen moeite te veel!’’

Klaar voor Europa

Wanneer je als Nederlandse e-ondernemer wil uitbreiden naar het buitenland, dan ligt België als eerste Europese land waarschijnlijk het meest voor de hand. Maar waarom zou je zo dichtbij huis blijven nu technologie juist eindeloze mogelijkheden creëert? Denzell lacht: ‘‘Precies! Haarshop.nl behoort tot de Nederlandse top 3 in haar en beauty en daar zijn wij ontzettend blij mee. Wij streven naar die landelijke nummer 1 positie, maar tegelijkertijd kriebelt het bij ons. Wij willen verder groeien binnen de Europese Unie. De eerste stappen om uit te breiden zijn al gezet naar België en Duitsland!’’

Haarshop.nl heeft grootse plannen met Duitsland in het vizier. De consumentenmarkt is veel groter dan in Nederland, maar ook de koop- en betaalbehoeften verschillen er enorm. ‘‘Zo is de Duitse consument gewend om in de avonduren de klantenservice te bellen,’’ zegt Denzell. ‘‘Dat is een mooie uitdaging waar wij op in gaan spelen. Als wij in Duitsland succes hebben geboekt, dan willen wij uitbreiden naar Frankrijk of wellicht het noorden of zuiden van Europa… de sky is hier echt de limit. Al helemaal met zo een mooie partner als PAY. aan onze zijde!’’

MEER WETEN OVER ONZE BETAALOPLOSSINGEN?

Neem voor meer informatie contact met ons op via sales@pay.nl of telefonisch via 088-88 666 66 en één van onze specialisten helpt je graag verder.

Laatste nieuws over PAY. klantcases

Een complete TGI Fridays customer experience dankzij de dynamische QR-oplossing van PAY. via Tabletmenukaart.nl
Lees meer
Gezamenlijk met PAY. richt sneakerlabel Mason Garments zich op frictieloze en soepele online betalingen
Lees meer
Met Klarna en PAY. creëert Tuinmeubelen.nl een soepele en naadloze shopbeleving
Lees meer
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.