Partnercase CloudSuite: multi-channel ondernemen voor groothandels en retailers

CloudSuite is een e-commerce platform met oplossingen voor groothandels, merkfabrikanten en retailers in verschillende branches. Het platform is in 2010 opgericht door Okko Huisman en Eric Klaasse. Beide ondernemers hebben meer dan vijftig jaar ervaring op het gebied van handelsbedrijven, e-commerce en grootzakelijke software. Dennis Zuurhout, Marketing Manager bij CloudSuite: ‘‘Op 23 augustus 2020 hebben wij ons 10-jarige jubileum gevierd. Wij zijn gigantisch trots op waar we nu staan. Wij zijn vol energie om ook de komende 10 jaar keihard door te bouwen aan ons future-proof e-commerce platform!’’

cloudsuite_logo

Het modulaire multishop e-commerce platform biedt een stabiele en flexibele basis voor nationaal en internationaal online ondernemen. Met CloudSuite heb je als webwinkelier de volledige controle over jouw webshop(s), assortimenten, prijzen, voorraden, klantgegevens en marketingcampagnes.

 

Multi-channel ondernemen

Standaard e-commerce platformen tackelen zelden complexe B2C en B2B uitdagingen. Dit komt vaak doordat B2C en B2B omgevingen bestaan uit meerdere bedrijven, landen, kanalen, valuta’s, prijsstructuren of winkels. Voor het aaneenschakelen van deze verschillende onderdelen is een intelligent platform vereist. ‘‘Precies!’’ knikt Dennis instemmend.‘‘En dat is CloudSuite: een platform dat verschillende onderdelen van jouw webshop ondersteunt en versterkt. Wij bieden een multi-channel strategie voor het bedienen van buitenlandse en zakelijke klanten. Dit kan in meerdere talen, valuta’s en btw-regimes. Daarnaast maken wij ook de verkoop via verschillende online marktplaatsen mogelijk.’’

 

Toegevoegde waarde voor webwinkeliers

Of je nu online jouw producten of diensten verkoopt, via een winkel of beide: elke webwinkelier staat voor dezelfde uitdaging. Online ondernemen draait om het creëren en leveren van de perfecte online shopping experience. In e-commerce volgen nieuwe strategieën en technieken elkaar in een rap tempo op en juist dan is het belangrijk om hier als webwinkelier op in te spelen. Ga je niet met de trends mee, dan loop je al snel klanten mis. Dennis: ‘‘En daarom biedt ons platform veel toegevoegde waarde voor webwinkeliers. Met de maandelijkse releases van het CloudSuite B2C e-commerce platform blijf je altijd up-to-date en door onze API-first ontwikkeling is de integratie met marktplaatsen, een VR-oplossing of marketing automation tool makkelijk en snel te realiseren. Deze onderdelen vormen de kracht van het CloudSuite platform: het past zich gemakkelijk aan aan de omnichannel customer journey die webwinkeliers aan hun klanten willen bieden.’’

Sinds we live zijn gegaan met Pay. hebben we een directe toename in conversie en voltooide betalingen gezien. Vanaf dag één maken onze klanten gebruik van de betaalmethoden van Pay.

Een sterke integratie: Pay. en CloudSuite

CloudSuite kent nog meer voordelen. Het e-commerce platform integreert naadloos en eenvoudig met backoffice-systemen zoals ERP-systemen, maar ook met vooraanstaande third party software. ‘‘Zoals met de software van Pay!’’ zegt Dennis. ‘‘Je geeft jouw klanten niet alleen de mogelijkheid om gebruik te maken van het multifunctionele CloudSuite platform, maar je geeft ze - via Pay. - ook toegang tot een breed aanbod van betaalmethoden. Dankzij deze integratie heb je ook altijd al jouw betaalverkeer onder één dak. Deze samenwerking met Pay. is wat CloudSuite nog meer onderscheidt in de wereld van e-commerce platformen.’’

 

Cloudsuite_foto1

 

Meegroeien én verder groeien

CloudSuite heeft in de afgelopen jaren een track record opgebouwd in e-commerce voor groothandels, merkfabrikanten en retailers. De focus van de dienstverlening ligt op het bieden van een optimale online shopping experience voor klanten. Met CloudSuite kan je namelijk snel en gemakkelijk nieuwe doelgroepen (B2C, B2B, B2R) en kanalen opzetten vanuit één e-commerce platform. Daarnaast kan je met het ingebouwde Content Management Systeem (CMS) en de Digital Asset Management functionaliteit (DAM) inspiratievolle landingspagina’s maken. Daarnaast kan je met de geïntegreerde Product Informatie functionaliteit (PIM) uitgebreide mogelijkheden bieden aan jouw klanten door middel van klantspecifieke catalogi en prijzen.

CloudSuite groeit mee met jouw online onderneming. Dennis vult aan: ‘‘CloudSuite is ook vooruitstrevend. Wij willen niet alleen meegroeien, maar ook verder groeien in onze dienstverlening en in het aanbieden van deze dienstverlening’’. Met verder groeien, doelt Dennis op toekomstplannen om het platform verder te optimaliseren. Dit wil het platform doen door de headless functionaliteiten verder te ontwikkelen. Hierdoor kunnen klanten die gebruik maken van CloudSuite nóg completere en persoonlijkere klantervaringen creëren op welk apparaat of platform dan ook.

 

partner van de maand badge-3

 

In de rubriek ‘partner van de maand’ licht Pay. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl

Registreer je nu en ontdek direct de voordelen van Pay.
Regel direct al je online and in-store betalingen.
pay-dashboard-laptop
Ontvang al binnen 15 minuten betalingen via Pay.’s alles-in-één betaalplatform.
Alle betaalinformatie op een platform: online, in-store en omnichannel. 

Bied je klant de beste en continue service met 99,9% uptime garantie.