Partnercase VVV Cadeaukaarten: een wereld aan online en in-store cadeaumogelijkheden

Partnercase VVV Cadeaukaarten: een wereld aan online en in-store cadeaumogelijkheden

De VVV Cadeaukaart biedt consumenten een wereld aan mogelijkheden. De cadeaukaart is bijna overal te besteden: in winkels, webshops, restaurants en zelfs in wellness centra. In 1974 werd de VVV Cadeaubon voor het eerst landelijk uitgegeven en groeide in een rap tempo uit tot dé cadeaukaart van Nederland. Irene Coppieters, partnermanager bij VVV Cadeaukaarten: ''Het accepteren van de VVV Cadeaukaart levert niet alleen ontvangers veel op. Ook onze partners ervaren voordelen zoals aanzienlijke omzetgroei, nieuwe en terugkerende klanten en zichtbaarheid.''

 

VVV-Cadeaukaart_betaalmethode_logo-2

 

Een cadeau voor iedereen

De VVV Cadeaukaart is het perfecte cadeau voor iedereen en is zowel online als offline samen te stellen. Van de besteedmogelijkheden tot het toevoegen van een persoonlijk bericht: de VVV Cadeaukaart is een uniek en persoonlijk cadeau. Ook voor bedrijven biedt de cadeaukaart mogelijkheden. ''Ze kunnen een VVV Cadeaukaart op maat laten maken in hun eigen huisstijl met eigen afbeelding en logo,'' vertelt Irene. ''Op deze manier kunnen ook bedrijven hun medewerkers een persoonlijk cadeau geven waar ze gegarandeerd blij mee zullen zijn. Ze kunnen immers zelf een cadeau kiezen met de cadeaukaart.''

 

Een kwestie van aanvinken

Een cadeaubon bestellen of besteden in een winkel is een eitje, maar het verzilveren van een cadeaubon was een ander verhaal. Irene: ''Voor de introductie van de huidige cadeaukaart was voor het verzilveren van de papieren bonnen flink wat administratie nodig.'' In het verleden moesten acceptanten (winkels die de VVV Cadeaubon aannamen) het controlestrookje van de bon bewaren. Vervolgens werden de bonnen verstuurd naar de Clearing Centrale om ze te verwerken. ''De vergoeding werd binnen twee weken uitgevoerd, sneller kon niet, want het was behoorlijk wat werk!'' aldus Irene.

De VVV Cadeaukaart is populair! Jaarlijks worden er zo'n 4 miljoen verkocht. 71% van de consumenten besteedt de cadeaukaart in een fysieke winkel tegenover 29% die de cadeaukaart in een webshop besteedt.

Nu zijn de processen geoptimaliseerd en werkt VVV Cadeaukaarten samen met Pay. Dankzij de samenwerking vergroot de cadeaubonaanbieder haar bereik. Irene: ‘‘We bieden ontvangers van de VVV Cadeaukaart graag een zo groot mogelijke keuze, ook op het gebied van online aankopen. Daarom werken we samen met Pay. De koppeling is erg gebruiksvriendelijk: klanten van Pay. hoeven alleen maar de betaalmethode aan te vinken!’’

 

De VVV Cadeaukaart digitaliseert (verder)

De wereld van betalingen maakt constant ontwikkelingen door en dat geldt ook voor cadeaukaarten als online betaalmiddel. De VVV Cadeaukaart gaat zich volgend jaar richten op mogelijkheden om de cadeaukaart nog meer te personaliseren en zal ook aandacht besteden om partners een positieve ervaring te geven. Irene vertelt: ''De VVV Cadeaukaart wordt nóg leuker om te kopen, te geven, te krijgen en te besteden. Met uitgekiende data kunnen we kaarthouders inspireren met webshops die passen bij hun interesses en zo het gebruik van het saldo stimuleren.''

De cadeaubonaanbieder kijkt ook naar mogelijkheden om de VVV Cadeaukaart in mobiele wallets op te nemen zodat de ontvanger ook contactloos in de fysieke winkel kan betalen. ''Er is zó veel mogelijk,'' zegt Irene enthousiast. ''De VVV Cadeaukaart is eenvoudig om te accepteren en de cadeaukaart is via Pay. heel makkelijk te verzilveren.''

 
partner van de maand badge-3

 

In de rubriek 'partner van de maand' licht Pay. iedere maand een partner uit. Dit doen wij door samenwerkingen aan het licht te brengen die misschien op het eerste gezicht niet zo vanzelfsprekend lijken. En dat is het met payments: het is een wereld die zich verder uitstrekt, voorbij de financiële sector. Wil je ook partner van de maand worden? Neem contact met ons op via marketing@pay.nl.