Zoeken
Sluiten

Partnercase Leqqr: slim bestelsysteem verbetert horeca-ervaringen

Partnercase Leqqr: slim bestelsysteem verbetert horeca-ervaringen

In het hart van elke horeca-ervaring ligt de vreugde van zorgeloos genieten. Met dit als hun kompas, heeft Leqqr een selfservice bestelsysteem voor de horeca ontwikkeld. Personeel heeft zo de ruimte om zich te richten op wat echt belangrijk is: het creëren van onvergetelijke ervaringen voor hun gasten. Het resultaat is een efficiënter bedrijf en meer tevreden klanten. “Dit is niet zomaar een nieuwe manier om te bestellen en te betalen; dit is de toekomst van de horeca,” vertelt Arjan Zwarteveen, CEO van Leqqr. 

LEQQR logo - tagline 1800

 

Slimme bestelsystemen voor de horeca.

Leqqr dient met slimme bestelsystemen voor de horeca twee soorten klanten met gelijke finesse: quick-service restaurants en de zakelijke markt. Het systeem verlicht personeel van bestel- en betalingsprocessen, waardoor ze zich volledig kunnen richten op andere taken, zoals maaltijdbereiding. Behalve bedrijfsefficiëntie heeft Leqqr ook een positieve impact op de klanttevredenheid. Met de selfservice kiosks bestellen gasten namelijk makkelijker en sneller, en wachten ze minder lang op hun bestelling. 

Leqqr biedt verschillende pakketten aan, zoals de Standaard en de Pro. "De horeca heeft momenteel minder te besteden. Daarom is de StarterKit, bestaande uit een selfservice kiosk, bonnenprinter en betaalterminal via Pay. op dit moment de meestgebruikte oplossing,” aldus Arjan. Met een klantenbestand van zo'n 100 horeca-ondernemingen en 500.000 transacties in het afgelopen jaar, heeft Leqqr in korte tijd een belangrijke positie in de markt verworven.  

 

Cijfers onderschrijven de magie van Leqqr.

De impact van Leqqr is flink. Zo boeken horecaondernemingen soms wel +20% snelheidswinst. Bovendien nemen de personeelskosten met wel -50% af. En de selfservice-kiosks van Leqqr bevorderen upsell. Gabriëlle Leeuwenburg, Partner Manager bij Pay. (de betaalkracht achter de Leqqr-oplossing), geeft toelichting: "Stel je voor dat je op een kiosk naar je bestelling kijkt, en er zit een suggestie voor een heerlijke donut voor maar een euro extra. De verleiding is bijna onweerstaanbaar, toch? Hierdoor zien horeca-ondernemingen die gebruikmaken van Leqqr's kiosks, gemiddeld een omzetstijging van 30%."

 

Leqqr_klantcase_foto1

De voordelen van Leqqr op een rij.

Omzetverhoging. Gemiddelde omzetstijging van 30% door effectieve upselling via de kiosk.
Snelheidswinst. Bestellingen worden tot wel 20% sneller verwerkt. 
Efficiënte personeelsinzet. Helpt bij het oplossen van personeelstekorten door medewerkers efficiënter in te zetten, met als gevolg -50% minder personeelskosten. 
Verbeterde klanttevredenheid. Versnelt en vergemakkelijkt het bestel- en betalingsproces, wat leidt tot een betere klantbeleving.
Flexibiliteit. Gemakkelijke uitbreiding van het systeem naarmate het bedrijf groeit.
Gebruiksvriendelijk dashboard. Eén geïntegreerd systeem om transacties te zien, uitbetalingen te plannen en bedrijfsgroei te volgen.

 

Eén systeem, veel voordelen.

De eenvoud van het Leqqr systeem is waarom het zo aantrekkelijk is voor horeca-ondernemers. De standaard set-up is online te bestellen en makkelijk te installeren. Het kan met meer hard- en software worden uitgebreid naarmate een bedrijf groeit. "Daarnaast is het een effectieve oplossing om personeelstekorten aan te pakken, omdat het medewerkers in staat stelt hun tijd beter te benutten," voegt Arjan toe. “Nog een kiosk nodig? Aanvullende hard- en software is zo besteld, gecombineerd met betaalterminals via Pay.’s nieuwe hardwareshop. Die heb je de volgende dag al in huis.”

 

Versnippering door meerdere PSP’s voorkomen. 

"Om een partnerschap succesvol te maken moeten partners elkaar vinden," zo vat Arjan het partnerschap samen tussen Leqqr en Pay. Hij voegt er enthousiast aan toe: "En al onze online en in-store betaalmomenten willen we invullen met Pay."

Het partnerschap tussen Leqqr en Pay. is een doordachte strategische keuze om de versnippering van systemen door meerdere Payment Service Providers (PSP’s) te vermijden. Onze ambitie is om te werken met één PSP, Pay. Dit minimaliseert ons code-onderhoud, stroomlijnt de communicatie en versnelt ons probleemoplossend vermogen.

Pay. biedt een whitelabel betaaloplossing.

Leqqr heeft bovenop het systeem van Pay. een volledig nieuw product gebouwd, met mogelijkheden voor uitbetaling en facturering. Pay.’s betaaldiensten functioneren als de betaalcomponent van het Leqqr platform. “De betaalservices van Pay. zijn in onze set-up een whitelabel betaaloplossing”, vertelt Arjan. “Onze merchants krijgen in communicatie alleen met Leqqr te maken. Maar iedere klant heeft wel een eigen contract met Pay. als sub-merchant. En zo heeft elke onderneming een eigen potje met transacties en omzet. Dus we weten precies van wie welke transactie en omzet is. Zo voldoen we aan de huidige wet- en regelgeving. En bieden we onze klanten altijd transparantie en heldere inzichten," legt Arjan uit. Deze laatst genoemde kan een klant 24/7 inzien via het gebruiksvriendelijke Leqqr dashboard.

De makkelijke onboarding maakt het voor horeca-ondernemers mogelijk om snel te profiteren van alle voordelen die Leqqr biedt. “Starten is zo gedaan. Het is een kwestie van een formulier invullen, de hardware installeren, en je kunt beginnen,” zegt Arjan. “Dat klopt!” vult Gabriëlle aan. “Wel moet je daarna nog gegevens en documentatie voor K.Y.C. bij Pay. aanleveren. Anders kunnen we de periodieke uitbetalingen niet uitvoeren.”

 

Leqqr_klantcase_foto2

 

De Casestudy: gemeente Almelo.

Een treffend voorbeeld van de effectiviteit van deze samenwerking is terug te vinden bij de gemeente Almelo. Door de implementatie van Leqqr & Pay's whitelabel betaaloplossing, kunnen de medewerkers zich volledig richten op het bereiden van broodjes zonder zich druk te maken of alles wel snel genoeg verloopt. "Het is werkelijk fantastisch hoe de wachtrijen zijn verkort en hoe we nu veel efficiënter kunnen werken. We kunnen nu echt op volle kracht presteren met z'n allen," aldus Jeffrey Bakker van Ontplooj, de organisatie die verantwoordelijk is voor de catering bij de gemeente Almelo.

Wil je je gastervaring verbeteren én bedrijfsprocessen optimaliseren? Leqqr en Pay. staan voor je klaar. Neem vandaag nog contact op via support@pay.nl.

Registreer nu en ontdek de voordelen van Pay.

Regel direct al je online en in-store betalingen.
laptop
Default CTA icon Ontvang al binnen 15 minuten online en in-store betalingen via het Pay. platform.
Default CTA icon
Alle betaalinformatie op één platform: online, in-store en omnichannel.
Default CTA icon
Maximaal inzicht in je betaalverkeer via uitgebreide rapportages