Zoeken
Sluiten

Klantcase Wovar: Hoe een tegenslag en re-platforming leiden tot succes.

Klantcase Wovar: Hoe een tegenslag en re-platforming leiden tot succes.

In de wereld van het klussen schiet één naam eruit: Wovar. Wat begon als een afstudeeronderzoek, is uitgegroeid tot een bedrijf dat zowel particuliere als zakelijke klussers bedient met een uitgebreid assortiment. Ondanks tegenslagen blijft Wovar de grenzen verleggen door het combineren van ambitieuze doelstellingen, veerkracht, technologische innovaties en optimale klantenservice. Nu zet Wovar samen met ons en rb2 een re-platforming in om hun internationale groei te faciliteren. Lees verder voor het verhaal achter het succes van Wovar, en hoe een noodzakelijke replatforming de sleutel is voor internationaal succes.  

IMG_3991

Alles voor de klusser

Wovar biedt een breed assortiment aan producten voor klussers. "We willen klussers overtuigen om zelf aan de slag te gaan met hun projecten. Wat ons onderscheidt, is dat we niet alleen bevestigingsmateriaal aanbieden, maar ook andere producten die gericht zijn op specifieke klussen, zowel binnen als buiten," vertelt Justin Meppelink, Marketing Manager bij Wovar. Wovar bedient naast particuliere klussers ook veel zakelijke (B2B) klanten, van kleinere hoveniers tot aan ZZP'ers en grote bouwbedrijven.

 

Optimisme en torenhoge ambities

Wovar begon als het afstudeeronderzoek van oprichter Jesse naar de behoefte aan schroeven bij Gadero, een online houthandel. En de behoefte bleek groot: sindsdien is Wovar, specialist in bevestigingsmaterialen, uitgegroeid tot een bedrijf met ongeveer 110 medewerkers.  

De reis naar succes is echter niet zonder hindernissen geweest: vorig jaar verwoestte een brand het magazijn en kantoor van Wovar volledig. Maar Wovar is veerkrachtig. "We zijn nu bezig met de bouw van een nieuw pand: 8000 m², 12 meter hoog, semi-geautomatiseerde rollenbaan, snelle levering en veel opslagmogelijkheden.” Het nieuwe pand biedt Wovar alle ruimte voor internationale groei. “Vanwege onze groeiambities, hadden we al plannen om te verhuizen naar een grotere locatie. Maar de brand heeft dat proces versneld,” deelt Justin vol optimisme. Dit toont de ware spirit van Wovar: ongeacht de uitdagingen, blijft het bedrijf vooruitgaan en groeien.  

 

Re-platformen met rb2 en PAY.nl.

De groeiambities van Wovar zijn echter zó groot dat de huidige systemen de beoogde groei niet aan kunnen. Justin: “We liepen op een gegeven moment gewoon tegen beperkingen aan. En dan is uitbreiding lastig.” Om internationaal te kunnen groeien, moest Wovar overstappen naar andere platformen die efficiënter werken, meer verkooplocaties mogelijk maken en meer volume aan kunnen. Ook wilde Wovar de customer experience verbeteren en meer features kunnen integreren.  

Daarom kiest Wovar voor nog een groot project: een re-platforming. Voor dit project schakelde Wovar rb2 in, door Emerce uitgeroepen tot dé nummer 1 digital production agency van Nederland. Besloten wordt om te re-platformen naar BigCommerce en CoreConnect van rb2.  

“CoreConnect kan gezien worden als centraal verkeersplein voor composable commerce platformen waar de verschillende onderdelen van een tech stack zoals een CMS, ERP of een payment service provider, bij elkaar komen. CoreConnect biedt kant-en-klare integraties van diverse best-of-breed technologieën waardoor we binnen enkele weken een werkende MVP kunnen opleveren.” zegt Jeroen van Mierle, Commercial Director bij rb2. 

 

IMG_4579

En ook vanuit ons wordt er bijgedragen aan de groeidoelen van Wovar, bevestigt Kelvin Huizing, Integration Manager bij PAY.nl: “Ons doel is om Wovar te steunen in het bereiken van hun groeidoelen. Daarom hebben we de re-platforming ondersteund met dedicated support en uitleg over onze API.” 

De oplossing die door rb2 is gebouwd met CoreConnect is niet alleen voor Wovar van groot belang, maar biedt ook mogelijkheden voor andere merchants. CoreConnect heeft namelijk een herbruikbare integratie met ons. Dit zorgt voor een voorsprong in realisatietijd, en dit biedt significante voordelen bij een re-platforming. “De oplossing van PAY.nl zorgt voor een generieke internationale oplossing met meerdere paymentopties, waarvoor we slechts 1 integratie hoeven te realiseren”, vertelt Jeroen van rb2. 

 

Alle betalingen via PAY.nl

Hoewel de focus van Wovar voornamelijk ligt op hun online aanwezigheid, speelt hun fysieke winkel in Groningen nog steeds een cruciale rol in hun bedrijfsstrategie. "We willen de mogelijkheid bieden aan zakelijke klanten om hun bestellingen in Groningen op te halen. Zeker als iemand het nú nodig heeft. Dan is een fysieke winkel toch wel essentieel, en dat gemak willen we bieden.” 

Een sleutel tot succes in dit opzicht is hun samenwerking met ons, die het voor Wovar mogelijk maakt om betalingen in hun fysieke winkel te accepteren. Zo betalen klanten op locatie gemakkelijk en veilig, en met dezelfde efficiëntie en betrouwbaarheid als de online betalingsprocessen van het bedrijf. Justin legt uit: “We kunnen deze betalingen rechtstreeks linken aan onze andere betaalsystemen. Dit stelt ons in staat om onze service te stroomlijnen." 

 

Magazijn - eerste orders 3

Betrouwbaar, goede tarieven en “je voelt je als een gewaardeerde klant” 

Toen Wovar op zoek was naar een betaalprovider, kwam PAY.nl als beste naar voren. “We kozen voor hen vanwege de betrouwbare reputatie en goede tarieven,” zegt Justin. “Nu we een aantal jaren samenwerken blijken zij een zeer waardevolle partner. Ze denken mee met alles, van processen voor terugbetalingen en factuurbetalingen voor zakelijke klanten tot natuurlijk de re-platforming.”  

Ook de persoonlijke ervaring spreekt Wovar aan. “Bij PAY.nl voel je je echt als een gewaardeerde klant en geen nummer. Ze bieden persoonlijk contact en staan altijd klaar om te helpen. Het is fijn om een partner te hebben die betrokken is en met je meedenkt,” vertelt Justin. “We hebben er alle vertrouwen in dat ze dé partner zijn voor onze grootse internationale ambities.” 

Wil je efficiënt geregelde betalingen ook inzetten voor meer online groei? Misschien denk je ook na over een re-platforming? Wij zijn dé partner die je hierbij ontzorgt en helpt. Neem vandaag nog contact met ons op. 

Registreer nu en ontdek de voordelen van Pay.

Regel direct al je online en in-store betalingen.
laptop
Default CTA icon Ontvang al binnen 15 minuten online en in-store betalingen via het Pay. platform.
Default CTA icon
Alle betaalinformatie op één platform: online, in-store en omnichannel.
Default CTA icon
Maximaal inzicht in je betaalverkeer via uitgebreide rapportages