Klantcase Verf.nl: samen zorgen Pay. en Logic4 voor een optimale omnichannel klantbeleving

Klantcase Verf.nl: samen zorgen Pay. en Logic4 voor een optimale omnichannel klantbeleving

Verf.nl kent een rijk verleden. Vakschilder en oprichter Fabian Kerssens zag kansen in de online verkoop van professionele verf en richtte in 2016 Budgetverf op. Het idee achter de e-commerce onderneming werd goed opgepakt en leidde tot een omzetverdubbeling.

verf.nl-logo

Door de jaren heen heeft Fabian zich gericht op professionalisering van de onderneming. Budgetverf ging langdurige samenwerkingen aan met verfproducenten, werd lokale verfleverancier en opende zelfs een grote fysieke winkel in Akersloot (nabij Alkmaar).

In 2016 kwam Rogier Goed, een goede vriend van Fabian, het bedrijf versterken als managing partner. Sindsdien houden de ondernemers zich bezig met het reilen en zeilen van het bedrijf. Vanwege de groei van Budgetverf is in 2019 besloten om de naam om te dopen naar Verf.nl.

 

Verf.nl laat concurrenten ver achter zich met unieke USP’s

Met haar vlijmscherpe propositie is Verf.nl dé verfspecialist geworden. De webwinkel biedt een ruime keuze aan verf van topmerken die snel thuis worden geleverd. Verf.nl kent een groot bereik en onderscheidt zich door het aanbieden van professionele service in combinatie met scherpe deals en gebruiksgemak. "Zo een sterke propositie bereik je alleen met het juiste team die dezelfde waarden deelt," aldus Rogier Goed, Managing Partner van Verf.nl.

 

 

Alle orders komen binnen via het online verkoopkanaal van Verf.nl. Bij de online verfwinkel bestel je verf, muurverf en schildersgereedschap van kwaliteitsmerken als Sikkens en Sigma. Professionele producten die je als consument graag wilt kopen, maar die in een bouwmarkt niet verkocht worden. "Mét heel veel voordeel, onze topmerken zijn tot wel 40% goedkoper! Dat is één van de onderscheidende kenmerken van Verf.nl ten opzichte van onze concurrenten." vult Fabian, directeur van Verf.nl, aan.

Snelgroei vraagt om een alles-in-één oplossing

Om je als e-commerce ondernemer volledig front-end te kunnen focussen op je onderneming, is het van wezenlijk belang om kwalitatieve en goed geïntegreerde bedrijfssoftware te hebben die de processen back-end draaiende houdt, zoals dat kan met de software van Logic4.

Met Budgetverf werkten we met een op maat ontwikkeld platform. We waren tevreden met de oplossing, maar we merkten dat we ons niet volledig konden storten op de ontwikkeling van innovatieve service elementen voor onze klanten. En je weet wat ze zeggen: in e-commerce draait het om bijblijven en meegaan met de trends zodat je relevant blijft. In tegenstelling tot voorheen, hebben wij nu eindelijk de tijd om ons hierop te focussen, met dank aan onze overstap naar Logic4 & Pay.

De keuze voor Logic4 is bewust gemaakt. De online bedrijfssoftware is een alles-in-één oplossing die functies zoals administratie, logistiek en financiën back-end volledig integreert. De achterkant van de online webshop wordt volledig gerunt door Logic4 zonder dat de processen impact hebben aan de voorkant.

 

Fabian-en-Rogier-verfnl

 

Naast de solide en goed werkende technologie, speelt er meer bij de keuze voor Logic4. Rogier: "Onze vorige Payment Service Provider was niet aangesloten op Logic4. Met onze overstap naar andere webshop software, zijn we ook geswitcht van betaalprovider, naar Pay. Ook deze switch is een enorme win-win situatie voor Verf.nl."

De overstap naar de webshop software van Logic4 en de koppeling met onze betaalprovider Pay. draagt bij aan een optimale omnichannel klantbeleving, ook wat betreft al onze betaalmethoden.

Onderscheidend vermogen doortrekken naar je partners

Fabian en Rogier willen, gezien de USP’s van Verf.nl, het onderscheidend vermogen ook doortrekken naar de partnerrelaties. Procesmatig geniet Verf.nl met Logic4 van gestroomlijnde en geïntegreerde processen op hoogstaand niveau. Logic4 neemt de orderverwerking, logistiek en administratie voor haar rekening.

Dit geldt ook voor het afhandelen van online transacties met Pay. als betaalpartner. "Het is ontzettend logisch dat alles werkt, maar zo vanzelfsprekend is dat niet. Met Pay. als betaalprovider merken we niks van de complexiteit van lopende betalingen en transacties. Alles wordt seamless verwerkt en gefaciliteerd. Hierdoor kunnen we ons maximaal richten op zaken die Verf.nl nóg unieker maken," zegt Rogier.

 

De enige weg is omhoog

Verf kopen klinkt relatief eenvoudig, maar dat is het verre van. Wil je je woonkamer in een bepaalde kleur verven, dan bezoek je al snel de lokale bouwmarkt. Er is een duizelingwekkend groot en prijzig aanbod aan doe-het-zelf kwaliteit verfproducten, maar professionele producten vind je hier niet in de schappen. Hoe maak je in zo een geval de juiste keuze als het in de bouwmarkt veelal ontbreekt aan vakkundig advies?

Dat is niet bepaald simpel en dát is juist waar Fabian en Rogier een opening zien. Fabian: "Wij willen de experience van kwaliteitsverf kopen nog makkelijker maken voor onze klanten, ook in het geval van specifieke situaties. Daarom werken wij er hard aan om, ongeacht het communicatiemiddel, altijd verfexperts klaar te hebben staan. Niet alleen voor de consument, maar op korte termijn ook voor professionals."

 

IMG_2865-1

 

Nu de webwinkel van Verf.nl zowel front als back-end wordt ondersteund door kwalitatieve partners, blijven ondernemersvrienden Fabian en Rogier zeker niet stil zitten. Als pionier op het gebied van professionele online verfverkoop willen ze met Verf.nl blijven innoveren, zowel met het aanbod aan verfproducten als de klantbeleving.

Pay. deelt als onze betaalpartner dezelfde waarden als Verf.nl: gemak, service en vlijmscherpe deals. Daarnaast is de service fantastisch, evenals het persoonlijke contact en de toewijding van de account managers.