Klantcase TGI Fridays: snelle bediening én lage personeelskosten met Tabletmenukaart.nl en Pay.

Klantcase TGI Fridays: snelle bediening én lage personeelskosten met Tabletmenukaart.nl en Pay.

‘Schuif aan, reserveer een tafel: het is hier altijd vrijdag’, zo luidt het motto van TGI Fridays. De naam van het restaurant staat voor ‘Thank Goodness It’s Friday’.

 

Tgi_fridays_logo-1

tabletmenukaartnl_logo

De van origine Amerikaanse bar- en grillrestaurantketen opende haar eerste Nederlandse vestiging in februari 2018, op het Stationsplein in Utrecht. Utrecht blijft niet de enige vestiging in Nederland: binnen 10 jaar wil TGI Fridays in totaal vijftien filialen openen.

TGI Fridays: fun met een American twist

De Amerikaanse aanbieder van burgers, steaks, ribs en cocktails karakteriseert zich door het ‘casual dining’-concept. Robert Bitzberger, Operations Manager bij TGI Fridays: "Bij TGI Fridays kan je casual dineren en staat de beleving centraal. Alles wordt vers gemaakt en klanten worden snel bediend. Tegelijkertijd vinden wij het belangrijk om de bediening op hoog niveau goed draaiende te houden, ook met minder personeel en tijdens drukkere dagen."

 

 

Om bezoekers een complete klantervaring te blijven geven, focust TGI Fridays zich daarom volledig op de ontvangst en service. De bediening neemt met een handheld persoonlijk de drankjes op bij binnenkomst. Bestellingen worden efficiënt opgenomen en verwerkt via Tabletmenukaart.nl; dé marktleider op het gebied van digitale menukaarten met als doel om de gasttevredenheid in restaurants en horecazaken hoog te houden.

Tabletmenukaart.nl creëert een unieke menukaart-ervaring. Met de digitale menukaart kunnen gasten zelf hun gerechten en dranken bestellen. "Dat is TGI Fridays: fun! Maar een hoge servicegraad en gastvrijheid maken ook onderdeel uit van onze kernwaarden," zegt Robert. "Wij willen onze klanten altijd snel kunnen bedienen én genoeg bediening tot onze beschikking hebben. Helaas zijn personeelskosten hoog. Daarom is Tabletmenukaart.nl de oplossing voor ons. Met de digitale menukaart houden wij de personeelskosten laag en het serviceniveau hoog."

Het totaalplaatje van de restaurantbeleving

Werken in de horeca lijkt gemakkelijk, maar er komt veel bij kijken. Een goed lopende horecazaak is niet alleen het effect van een goede samenwerking tussen collega’s en de vlotte aan -en afvoer van bestelde gerechten. Alex Dolstra, oprichter van Tabletmetnukaart.nl vult aan: "Dat zijn belangrijke onderdelen van de totale klantbeleving. De klantontvangst gaat doorgaans ook goed, maar het gaat vaak mis bij het plaatsen van een tweede of derde bestelling."

Volgens Alex is juist dát moment, het moment tussen het ontvangen van de eerste bestelling en het willen maken van een tweede bestelling, cruciaal. Dat is ook waar Tabletmenukaart.nl het gat vult. Nadat bezoekers gastvrij zijn ontvangen, zorgt Tabletmenukaart.nl ervoor dat gasten op ieder moment een bestelling kunnen plaatsen, ook tussen de bestellingen door. Alex vult aan: "Op deze manier zorgen wij ervoor dat de TGI Fridays beleving in stand blijft. Daarnaast helpen wij je met het bezuinigen op personeelskosten én het hoog houden van de service in jouw horecazaak!"

Dankzij de dynamische QR-oplossing van Pay. via Tabletmenukaart.nl werken wij efficiënter én sneller. Hierdoor kunnen wij ons volledig focussen op de TGI Fridays customer experience zonder ons zorgen te hoeven maken over het missen van bestellingen!

Pay. vergemakkelijkt horecabetalingen

Met de opkomst van QR-betalingen kan de toegevoegde waarde van deze betaaloplossing ten opzichte van traditioneel betalen (contant of pin) niet meer worden ontkent. En zeker in deze tijden is QR-betalen relevanter dan ooit: het stelt consumenten in staat om betaalmomenten volledig contactloos af te handelen.

 

TGIF_afbeelding2

 

Ook op het gebied van de QR-betaaloplossing zag Tabletmenukaart.nl kansen. Alex: "En zo is onze mooie samenwerking met Pay. ontstaan.’’ Voor het optimaliseren van het afrekenproces maakt Tabletmenukaart.nl gebruik van de dynamische QR-oplossing van Pay. De dynamische QR-integratie werkt soepel en is klantvriendelijk." Joost Janssens, Partner Manager bij Pay: "De klant rekent gemakkelijk af door de QR-code te scannen die getoond wordt op het afrekenvenster van de Tabletmenukaart. Nadat de klant heeft betaald, komt hij terecht op een pagina die horecazaken in een heus conversiemoment kunnen veranderen! Je kan klanten onder andere enthousiasmeren om een account aan te maken of aansporen om zich aan te melden voor een nieuwsbrief of eventuele loyaltyprogramma’s."

De dynamische QR-oplossing van Pay. via Tabletmenukaart.nl biedt nog meer voordelen. "Restaurantbezoekers kunnen op ieder moment hun order contactloos afrekenen!," vertelt Alex enthousiast. "Hierdoor kunnen op hetzelfde moment 10 afrekeningen plaatsvinden. Dat kon in het verleden niet: nu kan je in theorie met 80 bezette tafels op hetzelfde moment 80 afrekeningen ontvangen. Iedere gast kan op welk moment dan ook de rekening opvragen, een fooi toevoegen of direct betalen. Hierdoor loop je nooit meer een klant mis en bedien je zelfs met minder personeel méér tafels!"