Partners en klanten vertellen over hun Pay.nl ervaringen - Pay.

Partnercase Spont

Geschreven door PAY. | Nov 26, 2020 3:04:00 PM

Spont is een all-inclusive kassasysteem en is gericht op de horeca. Deze kassa oplossing pakt zaken anders aan dan traditionele kassasystemen. De basis van Spont is online georiënteerd, waardoor je QR-codes, Weborders en Kiosken binnen enkele minuten up and running kunt hebben. En dit allemaal Corona -proof; zo simpel kan het zijn!

Veelzijdig en gebruiksvriendelijk

In 2015 werd Spont gelanceerd en binnen no time waren de eerste klanten een feit. Met het kassasysteem van Spont zijn de mogelijkheden eindeloos. Je kan werken met meerdere kassa’s, de efficiëntie verhogen met mobiele handhelds of jouw horecazaak uitbreiden met bestelzuilen, weborders, QR-codes en keukenschermen.

Door deze veelzijdigheid groeide Spont alsmaar door in populariteit. ''Daarnaast proberen wij alles zoveel mogelijk plug and play aan te leveren,'' vertelt Sjoerd van den Bosch, mede-eigenaar van Spont. ''Onze visie is dat klanten alles zelf kunen regelen vanuit hun Admin, zonder tussenkomst van ons. Als onze klanten ontzorgd willen worden, is dit natuurlijk geen probleem en helpen wij ze graag op weg. Bij ons staat de ondernemer namelijk altijd centraal.''

 

 

Het gemak van de APIs van Pay.

Spont maakt het mogelijk de menukaart van jouw favoriete restaurant online te bekijken. Binnen een paar klikken is jouw bestelling geplaatst en kun je afrekenen met de gewenste betaalmethode. Het klinkt simpel, maar er komt veel meer bij kijken: vooral op betaalgebied.

Om zo een betaling goed te keuren en te verwerken is alleen wel een betrouwbaar betaalsysteem nodig. Spont werkte voorheen met een andere betaalproviders om de verwerking van betalingen te faciliteren. Sjoerd vertelt: ''Maar dit bedrijf was vrij log en ouderwets. Er was te veel papierwerk aan de orde. Dit was voor ons geen ideale werkwijze omdat wij willen dat onze klanten ook zelf hun kassasysteem kunnen installeren. Vandaar ook onze keuze om over te stappen naar Pay. De API van Pay. is dan ook vele malen sneller, transparanter én overtreft al onze verwachtingen. Dit was precies wat wij zochten in een betaalprovider! Daarnaast is de service top en is het systeem betrouwbaar. Je hebt toegang tot erg veel betaalmethoden en binnen één dag kan je al jouw betalingen ontvangen.''

 

 

Online of offline: de betalingen gaan gewoon door

De samenwerking tussen Spont en Pay. verloopt vlekkeloos: de consument plaatst via Spont een bestelling en betaalt veilig via het systeem van Pay. Behalve het aanbieden van online betaaloplossingen springt Pay. ook bij in het offline betaalaanbod. Dat is handig als je naast een website ook een restaurant hebt. Sjoerd vult aan: ''Pay. is ook hierin de ideale partij, ze bieden namelijk ook fysieke pinoplossingen aan.''

Spont focust en vernieuwd constant om het beste uit het eigen kassasysteem te halen. Met de pinterminals van Pay. is het aanbod nóg completer. ''Zeker weten!'' knikt Sjoerd. ''Wij hebben geen gedoe meer. In het verleden hadden wij soms klanten die een kapotte pinterminal hadden en soms dagen in onzekerheid zaten totdat er duidelijkheid kwam. Die informatie konden wij écht niet verkopen aan onze klanten.'' En zo stuitte Spont ook op andere problemen. De pinterminals moesten worden ingesteld op locatie en klanten moesten wekenlang wachten op het ontvangen van pinterminal handleidingen. Sjoerd: ''Daarom zijn wij zo blij met Pay. Ook de koppeling met de API werkt goed. Wij zien nu precies wat er gebeurt tussen de kassa en pinterminals, zo kunnen wij onze klanten goed ondersteunen als ze vragen hebben. De pinterminals worden erg snel geleverd en kunnen ook zelf door onze klanten worden aangesloten. Ideaal!''

 

Een totaalpakket voor de horeca

Het zijn op z’n zachtst gezegd bijzondere tijden. De horeca moet zichzelf vernieuwen en leren om rondom 'het nieuwe normaal' te werken. Betalen via QR-codes wordt steeds meer de norm en Spont wilt daar graag in faciliteren. Sjoerd: ''Wij hopen natuurlijk voor iedereen dat deze tijden snel achter ons liggen. Dat wij veranderen in de manier waarop wij betalingen uitvoeren, hoeft niet per se slecht te zijn. Er wordt gezegd dat QR-codes in de horeca ons onpersoonlijk maken, maar wij merken in de praktijk dat dit juist de andere kant op draait. Klanten hoeven niet meer te wachten op hun bestelling en het personeel geeft juist meer aandacht aan gasten.''