Partners en klanten vertellen over hun Pay.nl ervaringen - Pay.

Afosto: ondernemers besparen tijd én kosten - Pay.

Geschreven door PAY. | Jul 13, 2021 12:59:00 PM

Partner van de maand | juli 2021. 

In 2014 is uit een groeiende vraag naar een solide omnichannel oplossing het idee voor Afosto geboren. Aanvankelijk begonnen oprichters en jeugdvrienden Tjeuke en Peter hun onderneming met het tackelen en oplossen van development vraagstukken die betrekking hadden op het koppelen van kassasystemen aan e-commerceplatformen zoals Magento en WordPress. Sander Kah, Sales & Marketing Manager bij Afosto, vult aan: "Tjeuke en Peter deden alles op development gebied en wilden op een zo optimaal mogelijke wijze de koppeling van kassa’s met webshops vanuit één plek doen. Zo is Afosto ontstaan."

 

Een veerkrachtig en razendsnel platform

Afosto is een SaaS platform dat zich richt op ambitieuze ondernemers die op een efficiënte en schaalbare manier willen groeien. Dit doet Afosto door een e-oplossing aan te bieden die geschikt is voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen met behulp van software. Denk aan het koppelen van kassa’s, instore schermen en webshops via één systeem waarmee retailers zowel online als offline kunnen verkopen. Sander: "Het voordeel is dat je op één plek je orders en productdata hebt en dat je deze informatie niet op verschillende plekken hoeft te managen. Een mooie aanvulling hierop is dat ons platform snel werkt en flexibel en volledig samenstelbaar is."

 


Door al je productdata in één systeem te beheren en van daaruit je andere kanalen aan te sturen, bespaar je enorm veel tijd en kosten. Door slim om te gaan met je product specificaties en datastructuren gebruik je Afosto als centraal punt in jouw organisatie om je productdata te beheren. Zo hoef je niet in te loggen in verschillende accounts en ben je geen tijd kwijt aan het dupliceren van data.

Er zijn veel andere spelers die soortgelijke diensten aanbieden. Maar het grote verschil met Afosto is dat het bedrijf alle kennis en kunde in-house heeft en persoonlijk contact centraal stelt." We zijn een Nederlands bedrijf met eigen developers, consultants en marketeers tot onze beschikking. Hierdoor kunnen we ons onderscheiden in het niveau van service en onboarding met onze concurrenten," vertelt Sander. Afosto plant dan ook wekelijks sessies in met klanten en begeleidt ze bij de onboarding. Sander knikt: "Het kan best tijdrovend zijn om alle verkoopkanalen te koppelen. We garanderen daarom altijd dat we, in wat voor situatie dan ook, voor onze klanten klaarstaan."