Benieuwd naar al onze toffe projecten? - Pay.

Partnercase CloudSuite

Geschreven door Pay. | 27-aug-2020 7:05:00

CloudSuite is een e-commerce platform met oplossingen voor groothandels, merkfabrikanten en retailers in verschillende branches. Het platform is in 2010 opgericht door Okko Huisman en Eric Klaasse. Beide ondernemers hebben meer dan vijftig jaar ervaring op het gebied van handelsbedrijven, e-commerce en grootzakelijke software. Dennis Zuurhout, Marketing Manager bij CloudSuite: ‘‘Op 23 augustus 2020 hebben wij ons 10-jarige jubileum gevierd. Wij zijn gigantisch trots op waar we nu staan. Wij zijn vol energie om ook de komende 10 jaar keihard door te bouwen aan ons future-proof e-commerce platform!’’


Het modulaire multishop e-commerce platform biedt een stabiele en flexibele basis voor nationaal en internationaal online ondernemen. Met CloudSuite heb je als webwinkelier de volledige controle over jouw webshop(s), assortimenten, prijzen, voorraden, klantgegevens en marketingcampagnes.

 

Multi-channel ondernemen

Standaard e-commerce platformen tackelen zelden complexe B2C en B2B uitdagingen. Dit komt vaak doordat B2C en B2B omgevingen bestaan uit meerdere bedrijven, landen, kanalen, valuta’s, prijsstructuren of winkels. Voor het aaneenschakelen van deze verschillende onderdelen is een intelligent platform vereist. ‘‘Precies!’’ knikt Dennis instemmend.‘‘En dat is CloudSuite: een platform dat verschillende onderdelen van jouw webshop ondersteunt en versterkt. Wij bieden een multi-channel strategie voor het bedienen van buitenlandse en zakelijke klanten. Dit kan in meerdere talen, valuta’s en btw-regimes. Daarnaast maken wij ook de verkoop via verschillende online marktplaatsen mogelijk.’’

 

Toegevoegde waarde voor webwinkeliers

Of je nu online jouw producten of diensten verkoopt, via een winkel of beide: elke webwinkelier staat voor dezelfde uitdaging. Online ondernemen draait om het creëren en leveren van de perfecte online shopping experience. In e-commerce volgen nieuwe strategieën en technieken elkaar in een rap tempo op en juist dan is het belangrijk om hier als webwinkelier op in te spelen. Ga je niet met de trends mee, dan loop je al snel klanten mis. Dennis: ‘‘En daarom biedt ons platform veel toegevoegde waarde voor webwinkeliers. Met de maandelijkse releases van het CloudSuite B2C e-commerce platform blijf je altijd up-to-date en door onze API-first ontwikkeling is de integratie met marktplaatsen, een VR-oplossing of marketing automation tool makkelijk en snel te realiseren. Deze onderdelen vormen de kracht van het CloudSuite platform: het past zich gemakkelijk aan aan de omnichannel customer journey die webwinkeliers aan hun klanten willen bieden.’’