Nieuws & Updates - Pay.

Retourpinnen: dé must voor jouw fysieke winkel - Pay.

Geschreven door Pay. | 18-mrt-2020 8:55:00

Stort direct het geld terug op de betaalpas van je klant

De fysieke winkels en eCommerce dienstverlening worden tegenwoordig steeds meer met elkaar verweven. Daar speelt PAY. graag op in. Als je naast je webshop ook een fysiek verkooppunt hebt, zoals een winkel of afhaalpunt, wil je uiteraard dat jouw klanten ook hier zorgeloos kunnen betalen. Via je PAY. account kun je betalingen aan je betaalmogelijkheden toevoegen om zo jouw klanten nog beter van dienst te zijn. Klanten met verschillende (internationale) bankpassen kunnen veilig en eenvoudig afrekenen in jouw winkel. Naast alle betalingen in je online winkel kun je nu ook alle betalingen van je fysieke winkel in één overzicht in je PAY. account zien.

Een mooie toevoeging hierin is het retourpinnen. Is je klant niet helemaal tevreden over zijn/haar aankoop en brengt hij/zij het product terug naar de winkel, dan kun je vanaf nu de klant terugbetalen via retourpinnen. Door deze manier van terugbetalen aan te bieden, bied jij jouw klant een gemakkelijke en gebruiksvriendelijke manier om aankopen te retourneren. Jouw klant brengt een met betaalpas betaalde aankoop terug naar de winkel en jij voltooit de retourbetaling via jouw kassasysteem en betaalterminal.

 

Hoe werkt retour betalen?

Terug betalen is een omgekeerde transactie waarbij jij als winkelier elektronisch geld teruggeeft aan jouw klant. Het is simpel: jouw klant stopt zijn betaalpas in een betaalterminal en jij stort het bedrag terug op de bankrekening van de klant. Retourpinnen kan niet contactloos en verloopt volgens onderstaande stappen:

  1. Je start de retourtransactie met behulp van het kassasysteem.
  2. Je checkt of de originele betaling(en) met een betaalpas zijn voldaan.
  3. Jouw klant steekt zijn betaalpas in de betaalterminal en bevestigt het transactiebedrag van de retourpintransactie.
  4. De boodschap ‘teruggave’ of ‘terugbetaling’ wordt getoond op het display van de betaalterminal. Vervolgens print het kassasysteem een transactiebon uit.
  5. Jouw klant krijgt een ondertekende retourbon mee als bewijs van de terugbetaling. De terugbetaling vindt de volgende werkdag plaats.

 

 

De voordelen op een rij

  • Snel, gemakkelijk, veilig én klantvriendelijk
  • Zowel voor jouw zakelijke als particuliere klant
  • Snellere doorstroming bij de kassa
  • Minder administratieve lasten
  • Snel te integreren via PAY.
  • Bedragen staan de volgende werkdag op de bankrekening van jouw klant bijgeschreven