Nieuws & Updates - Pay.

iDEAL of banken offline? Mis geen omzet met ons backup plan - Pay.

Geschreven door PAY. | 17-dec-2017 8:48:00

De decembermaand is een gouden maand voor ondernemers. Zo vlak voor de feestdagen worden flinke inkopen gedaan en de consumentenbestedingen schieten omhoog. Waar fysieke winkels hun omzet stimuleren door bijvoorbeeld ruimere openingstijden en extra koopavonden, gelden er voor online ondernemers andere succesfactoren. U bent deels afhankelijk van de beschikbaarheid van online systemen, zoals de betaalmethoden. Een storing van iDEAL kan uw torenhoge conversies in de weg staan, al helemaal tijdens de deze gouden maand. Omdat we het vanzelfsprekend vinden dat u zich geen zorgen hoeft te maken over de succesrate van iDEAL, heeft Pay.nl een nieuwe feature ontwikkeld:

 

 

Mis geen conversie

De functionaliteit van de online betaalsystemen zijn essentieel voor de e-commerce sector. Storingen zetten de betrouwbaarheid van bepaalde banken, en daarmee indirect ook iDEAL, onder druk. We zien namelijk dat bestellingen die worden gedaan tijdens een storing in ongeveer 42% van de gevallen ook later niet meer wordt afgerond. Zonde van de gemiste omzet!

Als online ondernemer denkt u wellicht dat u afhankelijk bent van deze betaalsystemen, maar met de nieuwe feature van Pay.nl, het iDEAL Back-Up Plan, is dit verleden tijd en mist u geen conversie meer bij een storing van iDEAL of één van de aangesloten banken.

 

Klantervaring

In de meeste gevallen kiest uw klant in uw eigen scherm voor iDEAL en vaak ook al de bank naar keuze. Indien deze bank kampt met een storing, wordt dat helaas lang niet altijd meteen op de betaalpagina van de bank vermeld. Uw klant wordt in dat geval naar de bank gestuurd, probeert in te loggen op zijn vertrouwde wijze, maar ontvangt daar een foutmelding.

Het kan zijn dat de betaling wel eerst wordt afgeschreven, maar niet correct wordt verwerkt. Kortgezegd: erg verwarrend en vervelend voor de klant! Het is belangrijker dan ooit om de klant centraal te stellen en daarom denkt Pay.nl een stap vooruit voor u en uw klant.

 

Het iDEAL Backup Plan

Pay.nl houdt constant in de gaten of de banken en iDEAL naar behoren functioneren. Wanneer we een storing bij een bank signaleren, staan we te allen tijde paraat om hierop in te spelen. In zo’n geval schakelt Pay.nl namelijk direct over op het Back-Up Plan. De betaalpagina van de bank zal Pay.nl automatisch vervangen met een informatiescherm, waarop de consument de volgende mogelijkheden worden geboden

  1. Betaal na ontvangst, op factuur (via Billink)
    Voordat het infoscherm getoond wordt, wordt er gekeken of uw klant door de acceptatiecontrole komt en of de gekochte goederen via Billink kunnen en mogen worden afgerekend. Enkel indien dit het geval is, wordt de keuze 'op factuur betalen' getoond.
  2. Bewaar de bestellingen & mail de betaallink (PayItLater)
    Deze e-mail wordt automatisch verzonden zodra de bank van de klant weer beschikbaar is. De klant kan dan met 1 druk op de knop alsnog de betaling afronden.
  3. Kies een andere betaaloptie
    Uw klant keert terug naar de webshop en kiest een van de andere door u geactiveerde betaalmethoden.

 

Activeren

Wilt u gebruik maken van het iDEAL Backup Plan? U dient deze optie eenmalig te activeren via het Admin Panel (Link: 'Wijzig pakketopties' op het tabblad Merchant -> Bedrijf), of via de onderstaande button.

NU ACTIVEREN

 

Configureren

U bepaalt zelf welke van de drie alternatieve betaalopties u op het informatiescherm wilt weergeven. U stelt dit in bij de betaaloptie iDEAL van een dienst in uw Admin Panel.