Partners en klanten vertellen over hun Pay.nl ervaringen - Pay.

Prefabmaat: betalingen accepteren via HubSpot - Pay.

Geschreven door PAY. | Mar 23, 2023 5:08:55 PM

HubSpot is een krachtig en veelzijdig alles-in-één CRM-platform dat bedrijven helpt om hun online-aanwezigheid te versterken en om extra omzet te genereren. Maar het zo efficiënt mogelijk regelen van alle betalingen, webshop en backoffice, in hetzelfde systeem was nog niet mogelijk. Tot nu toe, want met Wiljekoffie, Scaleware en Pay. is dat nu wél het geval. Prefabmaat, leverancier van voorgeproduceerde componenten voor dakkapellen, is de eerste webshop die gebruikmaakt van de nieuwe integratie. 

 

 

E-commerce is payment-first.

Webshops die gebruikmaken van HubSpot moesten B2C en B2B betalingen tot voor kort regelen via verschillende betaaloplossingen. Zo moesten ze bijvoorbeeld meerdere Payment Service Providers (PSP’s) aansluiten om online aan zowel consumenten als aan zakelijke klanten te verkopen via zogenaamde proforma en om verschillende B2B betaalopties aan te bieden. Dit zorgde voor minder efficiëntie, overzicht en inzicht in bedrijfsprestaties. Gek eigenlijk, want juist in e-commerce zijn goed geregelde online betalingen essentieel. 

 

Wiljekoffie, Scaleware en Pay. bundelen krachten.

Om ervoor te zorgen dat alle betalingen wel via één platform lopen, ontwikkelden Wiljekoffie, Scaleware en Pay. samen een nieuwe integratie. Deze integratie zorgt ervoor dat alle beschikbare B2C en B2B betaalmethoden in HubSpot geautomatiseerd verlopen via dezelfde PSP: Pay. Ook het versturen van (maatwerk) offertes, iets wat normaal gesproken veel tijd kost, wordt geautomatiseerd door het implementeren van een CTA die direct doorleidt naar de betaalpagina. Is er betaald, dan wordt een order direct doorgezet.

 

De voordelen van de integratie met HubSpot.

• Offertes met betaallink
• Hogere conversie: klanten betalen makkelijker via de link en de gepersonaliseerde betaalpagina
• Na betaling wordt een order automatisch doorgezet naar ERP/operations
• Automatische herinneringen
• Alle betalingen in één overzicht
• Sluitende rapportages
• Betere inkoopvoorwaarden
• Simpele werkstromen
• Minder administratie

 

Prefabmaat plukt direct de vruchten van automatische betalingen.

Prefabmaat levert voorgeproduceerde componenten voor onder andere dakkapellen direct aan klanten. Deze componenten worden in standaardafmetingen verkocht. Maar vaak gebruiken klanten van Prefabmaat de ‘Configurator’, een feature waarmee ze dakkapellen op maat kunnen samenstellen. 

En juist deze bestellingen zorgen voor een gecompliceerder offerte- en orderproces. Oudere e-commerce en betalingssystemen zijn hier niet goed op ingesteld. “De finance afdeling moest tot wel 3 of 4 keer checken of een factuur was betaald”, zegt Joris Roelink, oprichter van Prefabmaat. Geen efficiënte manier van werken en dus werd het tijd voor optimalisatie. Scaleware bouwde voor Prefabmaat een nieuwe webshop. Wiljekoffie bouwde de integratie met HubSpot en Pay. zorgt dat alle betalingen worden geregeld. 

Het resultaat van de samenwerking is dat klanten van Prefabmaat nu sneller betalen via verschillende betaalmethoden, én dat er een hogere conversie plaatsvindt. Betalingen zijn veiliger omdat alles verloopt via het Pay. platform. Het platform voldoet aan alle beveiligingseisen en zorgt ervoor dat gegevens veilig worden opgeslagen en verwerkt.