Benieuwd naar al onze toffe projecten? - Pay.

Klantcase: Dille & Kamille

Geschreven door PAY. | 12-sep-2022 7:41:34

Het verhaal van Dille & Kamille begint in 1974, in een Utrechtse werfkelder van slechts 130 vierkante meter. De startende onderneming viel op: het concept van Dille & Kamille was nieuw en ging tegen alle heersende opvattingen in. Ruim veertig jaar later is alles anders en tegelijkertijd ook hetzelfde. Dille & Kamille is een succes en heeft 34 vestigingen in zowel Nederland als België.

Het bezoeken van een Dille & Kamille winkel is een experience waarin tijdloze eenheid en schoonheid wordt gecombineerd met natuurlijke materialen. Antieke meubels staan naast manden vol droogbloemen terwijl je de geur van talloze theemelanges ruikt. Je vindt er ook producten zoals rietsuiker, volkoren meel en linzen. Woonaccessoires ontbreken ook niet: kaarsen, textiel en meubelen vind je ook in de winkel van Dille & Kamille.
 

Nadruk op de fysieke winkel

Ondernemingen in de online en offline wereld concurreren in een ongekende snelheid met elkaar in het productaanbod en de verwevenheid van verschillende verkoopkanalen. Vaak wordt benadrukt dat een fysieke winkel de verkoop in de online webshop stimuleert, maar bij Dille & Kamille werkt het anders. De webwinkel is eerder een aanvulling dan een must.

‘‘En dat is wat ons onderscheid van andere retailers,’ zegt Arnout Baas, manager e-commerce & new business bij Dille & Kamille. ‘‘Klanten die Dille & Kamille bezoeken, komen er graag om ‘rond te snuffelen’. Ook een leuk feit: klanten vragen niet zo snel naar de online webshop - ze willen liever horen wanneer er een fysieke winkel in hun buurt wordt geopend.’’

 

 

‘In partnerships draait het om harmonie, betrokkenheid en bereikbaarheid’

Dille & Kamille legt als onderneming sterk de nadruk op de fysieke ervaring, maar kan vanwege blijvende en steeds relevantere trends op het gebied van online e-commerce niet achterblijven.

De omzetgroei in de webwinkel speelt daar ook een rol bij en dat betekent dat Dille & Kamille zich ook op online e-commerce moet richten. Daarnaast wil Dille & Kamille ook internationale klanten bedienen waardoor de webwinkel alsmaar relevanter wordt. ‘‘Hierdoor zal ook het volume van de online transacties toenemen. Een goede payment service provider, die betalingen overzichtelijk houdt, is hierin van essentieel belang voor ons’’ geeft Arnout toe.

Voorheen werkte Dille & Kamille met een andere payment service provider die niet aansloot bij de filosofie van het bedrijf vanwege de onpersoonlijke aanpak. Daarom is Dille & Kamille overgestapt. Arnout: ‘‘Harmonie, betrokkenheid en bereikbaarheid, daar draait het bij ons om, ook op het gebied van online betalingen. En zo kwam Pay. in ons vizier: een bekende omnichannel payment service provider die trouw en betrokken is en áltijd luistert naar onze wensen en behoeften. Daarnaast worden betalingen seamless en geruisloos gefaciliteerd. Wat wil je nog meer van een betaalpartner?’’