Benieuwd naar al onze toffe projecten? - Pay.

Klantcase Bakkersonline

Geschreven door Pay. | 27-jun-2022 6:56:00

Verse croissants, brood of patisserie kopen zonder in de rij te hoeven staan: met dank aan het Belgische Bakkersonline is dit de nieuwe realiteit voor de moderne en gedigitaliseerde consument.

 

Bakkersonline is opgericht in 2012 en onderdeel van Localtomorrow NV. Het idee ontstond in zijn “studentenkot” en werd opgericht tijdens zijn studie handelswetenschappen aan de UGent: Maxim Sergeant startte zijn bedrijf Bakkersonline op. Met het baanbrekende concept is hij in 2015 uitgeroepen tot Gents studentondernemer van het jaar. Bakkersonline bleek zo succesvol dat, vanwege het alsmaar groeiende internationale karakter, de e-commerce onderneming nu ook bekendstaat onder de naam Bakeronline.

En daar is de groei van het vooruitstrevende Bakeronline niet bij gebleven. In 2018 bundelde Bakeronline haar krachten met Puratos, de internationale producent van halffabrikaten en grondstoffen voor de bakkerij-, patisserie- en chocolatiersector. Met deze samenwerking is Bakeronline al snel haar start-up fase voorbij gestreefd en getransformeerd in succesvolle scale-up. De samenwerking tussen de twee partijen heeft de toon gezet voor de digitale transformatie van bakkers, patissiers en chocolatiers. Met de tool kunnen zij zowel online als in-store vormgeven aan hun eigen business.

 

Een bijzondere propositie: e-commerce voor lokale bakkers

Door de snelle en toenemende digitalisering staan zowel B2B als B2C ondernemers aan het roer: ze hebben volledige controle over de manier waarop zij online zaken doen. En al helemaal in de tijd van COVID-19 betekent dit dat je als e-commerce ondernemer kansen ziet en pakt. Stilstaan betekent nu meer dan ooit achteruitgaan. Ook als lokale ondernemer moet je mee met de veranderingen als je je business succesvol en draaiende wil houden.

 

 

Mede door de ondernemersmentaliteit van Maxim zijn ondernemers in staat om snel te schakelen en kunnen ze, ondanks het coronavirus, strategisch inspelen op de online consumentbehoefte. Dit doet Maxim met behulp van een digitaal podium - een e-commerce tool op maat - waarmee lokale bakkers hun producten aan de ‘online man’ kunnen brengen. ‘‘Met Bakeronline wil ik lokale bakkers helpen hun zaak op maat te digitaliseren,’’ vertelt Maxim, CEO van Localtomorrow. ‘‘Het draait écht om de bakker en zijn productenaanbod, dat maakt de propositie van Bakeronline zo uniek.’’

 

Pay: van alle (betaal)markten thuis

Het bereik van Bakeronline is ongekend groot: intussen is de e-commerce speler actief op wereldschaal. Niet alleen in Europa maar ook op internationaal niveau maken lokale bakkers gebruik van Bakeronline. Hun business model slaat enorm aan omdat het de focus legt op gepersonaliseerde online webshops. Hierdoor kan de lokale bakker zijn producten verkopen op zijn webshop, volledig in eigen huisstijl.

Bij zo een online e-commerce tech-gigant als Bakeronline hoort een partner die de back-end betaalprocessen in goede banen leidt. ‘‘Aan de voorkant heb ik meer dan genoeg te doen,’’ lacht Maxim. ‘‘Het is dan ook ontzettend fijn als betalingen naadloos via een optimaal en goed werkend platform lopen. Ik had mij geen betere match kunnen voorstellen dan met Pay. als onze huidige Payment Service Provider én partner. Met onze vorige betaalpartner ging het namelijk vaak mis. Zowel het systeem als de technologie werkten niet optimaal en waren onstabiel. Hierdoor konden consumenten vaak niet online betalen en waren er problemen als het geld rechtstreeks moest worden overgemaakt naar onze klanten, de bakkers. De overstap naar Pay. is dan ook een wereld van verschil. Pay. is qua technologie erg vooruitstrevend. De transactiekosten liggen competitief in de markt en de communicatie is top! Als partner voel ik mij uniek en gehoord. PAY. denkt op een ondernemende manier mee hoe de business van Bakeronline nog beter kan worden. PAY. is echt van alle markten thuis!’’