Partners en klanten vertellen over hun Pay.nl ervaringen - Pay.

Cameraland: omnichannel betalingen met MplusKASSA - Pay.

Geschreven door PAY. | Jun 26, 2022 7:48:30 AM

Cameraland is een camerawinkel in Alkmaar en staat bekend als hét walhalla voor zowel fotografen als videografen. De winkel werd in 1989 opgericht en ging toen onder de naam Foto Kiekie door het leven. In 2005 is afstand genomen van de naam Foto Kiekie en werd de naam Cameraland geïntroduceerd. E-commerce Manager Steven Poldner: ''De naam is meer van deze tijd. Met 31 jaar zijn we een gevestigde naam onder de camerawinkels. Je vindt bij Cameraland van alles op het gebied van fotografie en videografie, zowel in onze winkel als in onze webshop.''

 

 

Persoonlijk met een grote knipoog naar het milieu.

Voor de aanschaf van een camera of objectief kan je terecht bij Cameraland, maar je kunt er ook camera’s verzekeren of je oude camera inruilen of verkopen. Dat laatste is waar de camerawinkel zich sterk in onderscheidt. Steven: "En het persoonlijke contact, dat is ook erg belangrijk. We nemen onze klanten van A tot Z mee in hun aankoopreis en dat waarderen ze enorm."

Naast de persoonlijke benadering onderscheidt Cameraland zich ook door het veelzijdige productaanbod. ''Wij geloven sterk in een steentje bijdragen aan het milieu. Daarom hebben we ook een groot aanbod aan tweedehands apparatuur'' geeft Steven aan. Cameraland is van mening dat (camera)apparatuur niet per se splinternieuw hoeft te zijn. Een goed onderhouden (en door Cameraland geteste en grondig schoongemaakte) tweedehands camera kan je gemakkelijk combineren met nieuwere lenzen. ''Dat is ook wat het gros van onze klanten doet. Ze leveren hun oude toestel in en betalen het resterende bedrag bij voor een nieuwe of professionelere camera'' aldus Steven.

 

Klantcontact boven alles.

Klantcontact is een krachtig instrument en de spil van veel ondernemingen en organisaties. Dat klanten zich gehoord voelen, merk je vaak aan hun loyaliteit en de mate van betrokkenheid. Volgens Steven kan je deze regel ook doortrekken naar partnerships en samenwerkingen. ''Het komt bijna op hetzelfde neer,'' bevestigt Steven. "Voor het faciliteren van betalingen in onze webshop en in onze fysieke winkel maakten we gebruik van de diensten van een andere Payment Service Provider. De samenwerking zelf was goed, maar als klant van deze betaalpartner misten wij het persoonlijk contact wat wijzelf juist wel aan onze klanten geven." Cameraland heeft de samenwerking beëindigd en is toen op zoek gegaan naar een andere Payment Service Provider. Steven: "Toen kwam Pay. in ons vizier… en met Pay. voelt het écht als samenwerken. Het is een heel sterk partnership."