Partners en klanten vertellen over hun Pay.nl ervaringen - Pay.

Baby Plus: innovatieve digitale betalingen - Pay.

Geschreven door PAY. | Jun 25, 2022 11:38:41 AM

Wie kent Baby Plus niet? Met een mooie winkel in hartje Haarlem en twee webshops is de babywinkel een begrip geworden. Bijzonder aan de oprichting van Baby Plus is dat de succesvolle onderneming in 1975 is ontstaan vanuit een fietsen- en scooterspeciaalzaak.

 

Ondernemersechtpaar Van Vliet krijgt in hun toenmalige speciaalzaak per toeval buggy’s aangeboden om op te nemen in het assortiment. Dit blijkt een schot in de roos: de buggy’s verkopen als warme broodjes. Sindsdien is Baby Plus zich door de jaren heen verder gaan ontwikkelen. Het productenaanbod is uitgebreid en met babyplus.nl is in 2001 de eerste webshop gelanceerd én in 2019 uitgebreid met babyplus.store. Met de laatste uitbreiding van de webshop kunnen klanten uit andere Europese landen shoppen bij de babywinkel.

 

Ondenkbaar in de babybranche.

Baby Plus levert alles wat je maar kunt wensen voor je opgroeiende kinderen. Van complete babykamers tot hippe accessoires en van kwalitatieve kinderwagens tot duurzaam speelgoed. Baby Plus brengt meer dan tien jaar ervaring en expertise in de babybranche. Klanten kunnen er altijd terecht voor vragen en advies op het gebied van zwangerschaps-, baby- en kinderartikelen. Menno Haaijman, webmaster/marketeer bij Baby Plus vult aan: "En met die veelzijdigheid is Baby Plus uitgegroeid tot een subtopper in de branche. Wanneer je met ons in contact komt dan zul je merken dat je te maken hebt met mensen die je graag willen helpen en waar je als klant altijd centraal staat. Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn dat onze directeur persoonlijk een pakketje aflevert!"

Het retaillandschap verandert in een rap tempo en wordt sterk beïnvloed door nieuwe technologie en mobiele apparaten. De consument doet zijn aankopen steeds mobieler en laat fysieke winkels steeds meer links liggen. Daarom is ook Baby Plus op de e-commerce trein gestapt, mét succes: "De webshops hebben in de afgelopen jaren een vlucht genomen en zijn uitgegroeid tot de belangrijkste verkoopkanalen van Baby Plus," zegt Menno. "Als lokale babywinkel zijn wij getransformeerd naar online, maar de kracht van Baby Plus zit in onze roots. Wij hebben met z’n allen decennialang dicht op de klant gestaan en ze persoonlijk mogen helpen in onze winkel. Dit gevoel proberen wij zoveel mogelijk over te brengen naar onze webshops."