Nieuws

PAY. blikt terug op de Webwinkel Vakdagen 2020

PAY. blikt terug op de Webwinkel Vakdagen 2020

Op 29 en 30 januari vond de 2020-editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. PAY. was er uiteraard ook bij en blikt terug op een succesvolle beurs rondom e-commerce! De beursdagen zijn dit jaar door een recordaantal geïnteresseerden (13.634!) bezocht.

image
image

‘Wij zijn PAY. Dé omnichannel Payment Service Provider. Hoe kunnen wij jou van dienst zijn?’

Op 29 januari, woensdagochtend om 10:00 uur, openen de deuren van de jaarbeurs voor bezoekers van de Webwinkel Vakdagen. Sales en marketingcollega’s van PAY. stonden klaar op de enorme PAY. stand, naast de Keynote zaal, om alle e-commerce professionals en (web)winkeliers te woord te staan over de diensten van PAY.

Bezoekers en geïnteresseerden werden bij de overvolle PAY. stand voorzien van een overheerlijke kop koffie van PAY. barista Willem voordat er demo’s werden getoond en getest.

 

PAY. bundelt krachten met partners én klanten

Tijdens de beursdagen heeft PAY. ook bestaande klanten Verf.nl, Lobbes, Dille & Kamille en KoopjesDrogisterij gesproken, evenals partners in3, SprayPay, Billink, Payconiq, AfterPay, Klarna & Creative ICT.

Zowel klanten als partners ervaren de samenwerking met PAY. als innovatief en erg prettig. PAY. luistert naar de behoeften en denkt altijd, met het oog op de wensen van haar klanten en partners, in oplossingen. Rogier Goed, Managing Partner bij Verf.nl: ‘‘Wij hebben voor een langere periode getekend, dat zegt meer dan genoeg. Er zijn veel betaalproviders die hetzelfde doen, maar het is PAY. die als Payment Service Provider het verschil maakt. PAY. heeft de kennis en kunde van een kwalitatieve PSP die op de hoogte is van de laatste payments ontwikkelingen en deze seamless verbindt en koppelt aan oplossingen die ons als klant naar een nóg hoger niveau tillen.’’


De sfeerimpressie van de Webwinkel Vakdagen 2020 in de PAY. aftermovie.

dillekamille%20en%20pay.png

‘Onderscheid je onderneming met een sterke merkmissie’

Op de tweede dag werden er inspirerende lezingen gegeven door partners Dille & Kamille en Lobbes.nl. In de eerste presentatie vertelde Arnout Baas, manager e-commerce & new business van Dille & Kamille, over het creëren van een onderscheidend bedrijfsmerk om relevant te blijven in de e-commerce markt.

In een heldere presentatie gaf Arnout aan dat een sterk merk ‘niet binnen één dag is gebouwd’. Het opzetten van een goed draaiende onderneming vergt veel vertrouwen en doorzettingsvermogen. Deze regel gaat ook op voor Dille & Kamille: het bedrijf is nu op een punt gekomen dat er meer omzet wordt gehaald uit de fysieke winkels dan de online webshop. Dat is bijzonder, gezien de explosieve e-commerce groei die fysieke winkels dwingt tot een transitie naar online.

Arnout Baas, e-commerce manager van Dille & Kamille:

Het hebben van een persoonlijke band met leveranciers is voor ons van wezenlijk belang. Bij Dille & Kamille speelt harmonie een sleutelrol en dat moet ook in het verwerken van onze betalingen naar voren komen. PAY, onze trouwe partner en betaalprovider, voorziet volledig in deze behoefte en dat creëert overzicht en balans.’’

 

In deze concurrerende tijd, waarin grote online spelers het tegen elkaar opnemen, is het volgens Arnout van belang dat een merk in haar onderscheidend vermogen ook niet haar klanten uit het oog verliest.

lobbes%20en%20pay.png

‘Bied een omnichannel oplossing aan om relevant te blijven in de e-commerce markt’

Tijdens de tweede presentatie van de dag vertelde Berry de Snoo, e-commerce manager van Lobbes.nl, over het succes van de online speelgoedgigant en hoe je je als onderneming toch nog kan onderscheiden in de disruptieve wereld van e-commerce.

Lobbes voorzag in 1989 dat internet grote kansen zou creëren en daar heeft de onderneming strategisch op ingespeeld. Meer dan 30 jaar later kent de speelgoedgigant een groot online bereik met meer dan 3 miljoen klanten. De verschuiving naar ‘de online wereld van het internet’ is volgens Berry te snel gegaan voor winkeliers, waardoor achterblijvers van enkel fysieke winkels gedwongen worden om mee te gaan met de e-commerce trend(s).

Berry de Snoo, e-commerce manager van Lobbes.nl:

In de alsmaar veranderende e-commerce markt is het van essentieel belang dat je als e-commerce onderneming alert blijft op alles wat er verandert. Blijf alles doormeten en houd je ogen open voor nieuwe ontwikkelingen, net zoals onze betaalpartner PAY. dat doet. PAY. houdt ons altijd scherp en geeft ons de ruimte om op hoogstaand niveau te sparren over onze wensen en behoeften op het gebied van de veranderende wereld van online en offline betalingen.’’

De e-commerce manager van Lobbes.nl is van mening dat het van essentieel belang is om met de veranderingen ‘mee te gaan’. De beste oplossing is om een omnichannel strategie te implementeren waarbij de fysieke winkel, de online webshop en klantenservice samensmelten. Óf je onderscheidt je onderneming extra door er een creatief component aan toe te voegen zoals de speelgoedgigant zelf doet met seizoensgebonden speelgoedcatalogussen en recyclebare verzenddozen.

Presentatielobbes1.jpg

 

Berry sloot zijn leerzame presentatie af met een waardevolle reminder: ‘‘Behoud je klanten door ze áltijd centraal te stellen. Aan het einde van de dag zijn jouw klanten een deel van het succes van jouw online onderneming.’’

Een geslaagde beurs, op naar #WWV2021!

Na de leerzame lezingen en succesvolle beursdagen sloot PAY. de dag af met een feestelijke borrel op de stand. Wij kijken terug op een geslaagde 2020-editie van de Webwinkel Vakdagen en volgend jaar is PAY. er weer bij, tot dan!

PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.