Bij zo een vooruitstrevende e-commerce onderneming hoort een Payment Service Provider die dezelfde mindset deelt en ook bijdraagt aan verdere groei. ‘‘En dat is PAY; vanaf het begin ervaren we alleen maar voordelen,’’ zegt Bob. ‘‘PAY. is transparant en staat ons altijd te woord bij uitdagingen: of het nu over administratieve, technische of operationele onderwerpen gaat. Een ander pluspunt is de ‘laagdrempeligheid’ en overzichtelijkheid van het PAY. dashboard. Zowel de directie, de financiële afdeling als andere collega’s van Betersport maken er gebruik van, iedereen kan het. Dit zorgt ervoor dat we intern snel en gemakkelijk kunnen schakelen als het om transacties, een terugbetaling of een klantvraag gaat. Daarnaast geeft het dashboard ook inzicht in de meest gebruikte betaalmethoden per land. Hierdoor weten we dat onze klanten op dit moment het liefst iDEAL (40,3%), Bancontact (17,2%), Visa / Mastercard (16,5%) en AfterPay en in3 (21,3%) gebruiken om te betalen in de online webshop van Betersport.’’
Behalve het faciliteren van online betalingen, ligt de focus van een Payment Service Provider zoals PAY. ook bij het aanbieden van betaalmethoden. ‘‘Zeker weten, ook om die reden raden we PAY. ten zeerste aan!’’ knikt Bob instemmend. PAY. biedt een breed scala van betaalmethoden aan die snel kunnen worden gekoppeld aan de online webshop. De diversiteit aan betaalmethoden is handig voor Betersport omdat de onderneming een afzetmarkt heeft in Nederland, België en Frankrijk. Bob: ‘‘Hierdoor konden betaalmethoden in een mum van tijd worden toegevoegd aan onze Franse webshop waar klanten heel andere betaalbehoeften hebben!’’