Nieuws

Direct refunden van Bancontact betalingen

Direct refunden van Bancontact betalingen

Een veel terugkerende vraag bij het supportteam van Pay.nl is hoe men een Bancontact betaling kan refunden. Vanwege technische beperkingen beschikten wij tot voor kort niet over de IBAN gegevens van de klant waardoor het noodzakelijk was om deze gegevens op te vragen bij de klant.

Onlangs kregen we van onze verstrekker te horen dat de technische beperkingen tot het verleden behoren. Wij zijn daarop vrijwel direct begonnen met de implementatie om een directe refund van een Bancontact transactie mogelijk te maken. Vanaf vandaag hebben we deze feature live gezet!

image
image

Hoe refund ik een betaling?

Het refunden van een Bancontact betaling is heel eenvoudig. Via het Admin Panel zoekt u de betreffende transacties op via uw Dashboard of via het Transactieoverzicht. Klik vervolgens op het groene-pijl icoon. In de popup die wordt geopend selecteert u 'Bancontact' als terugboekingsmethode en voert u het te crediteren bedrag in voorzien van een omschrijving.

Refund API

Maakt u gebruik van onze refund API? Dan kunt u een Bancontact terugbetaling initiëren door enkel het orderId mee te geven aan de API Refund::transaction.

LET OP Directe refund alleen mogelijk bij Bancontact transacties vanaf 27-09-2016 13:00 uur. Bij transacties voor dit tijdstip dient u handmatig de IBAN gegevens in te voeren

Gerelateerd nieuws

Persbericht: Pay.nl is acquirer van Bancontact
Lees verder
Betalen vanuit België nog eenvoudiger
Lees verder
Bancontact neemt afscheid van Mister Cash
Lees verder

Pay.nl tweets

Er is een nieuwe versie beschikbaar voor de oscommerce plugin (v1.0.2). https://t.co/iL1LnysyHz
PAY. maakt gebruikt van cookies voor een goede gebruikerservaring, statistisch inzicht, monitoring van onze techniek en voor het afspelen van video.